♡♬ ေရာေရာသမေမႊ ဘေလာ့ဂ္မွ♪♪ ႀကိဳပါဆိုတယ္♪♪ မိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ေတာ္မူၾကပါေစ♬♡
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

April 16, 2016

"ျမန္မာ့ အႏုပညာ ပန္းဆယ္မ်ိဳး "


Image result for ပန္းဆယ္မ်ိဳးျမန္မာတို႔သည္ ေရွးပေဝဏသီကပင္ ျမန္မာမူျမန္မာ့ဟန္ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ အႏုသုခုမပညာ လက္ရာမ်ားျဖင့္ တင့္တင့္တယ္တယ္ ဝင့္ဝင့္ထယ္ထယ္ ေနထိုင္လာခဲ့ေသာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ျပ ႏိုင္ငံငယ္ေလးမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကစဥ္မွစ၍ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္း ကိုယ့္ၾကငွန္းျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျဖတ္သန္းၿပီးေနထိုင္လာခဲ့ၾကရာတြင္ အစဥ္အလာအဆင့္အတန္း ျမင့္မားေသာ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို မေပ်ာက္မပ်က္ မကြယ္မပေအာင္ ျပဳစုထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာလက္ရာမ်ားကား ယေန႔တိုင္ ကမၻာ့အလယ္ဝင့္ထည္စြာ ရပ္တည္လာႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ျမန္မာတို႔ျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထားရာ အႏုပညာ အတတ္ပညာဆယ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ၿပီး ခက္ခဲနက္နဲ႕ေသာ အႏုပညာမ်ားကို ပန္းနဲ႕ တင္စားေခၚေဝၚခဲ့ၾကသည္။ “ဘုရားမတင္ နတ္မဝင္ လူတြင္ဆယ္ပြင့္ပန္း” ဟူေသာ စကားအရ အႏုပညာလက္ရာ ပန္းဆယ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ “ပဲထိမ္တဥ္းေတာ့ ရံပုေမာ့ (မွတ္ေလာ့) ပြတ္ခ်ီယြန္း” ဟု အတိုေကာက္အားျဖင့္ မွတ္ယူခဲ့ၾကရာ ပန္းပဲ၊ ပန္းထိမ္၊ ပန္းတဥ္း၊ ပန္းေတာ့၊ ပန္းရံ၊ ပန္းပု၊ ပန္းတေမာ့၊ ပန္းပြတ္၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းယြန္း ဟူ၍ အက်ယ္မွတ္သားရပါသည္။

    ပန္းပဲ။ သံကိုထုရိုက္၍ သံထည္ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ားျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာျဖစ္ပါသည္။ ဓား၊ ပုဆိန္၊ စူး၊ ေဆာက္ စသည့္ ပစၥည္းမ်ား၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးသံုး၊ ထြန္၊ ထယ္၊ သံဇဥ္မ်ား ကိုလည္း လုပ္ကိုင္ၾကရသည္ ဟု “ရာဇဝံသံ” က်မ္းအလာရွိေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။ ပ်ဴေခတ္ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမ်ားေခတ္မွ စတင္ခဲ့ၿပီး ယေန႔တိုင္လည္း အသံုးတြင္က်ယ္လွ်က္ပင္ ရွိပါသည္။
    ပန္းထိမ္။ ေရႊေငြတို႔ျဖင့္ လူ႕အသံုးအေဆာင္ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား ျပဳလုပ္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါသည္။ ပန္းထိမ္ပညာရပ္သည္လည္း ပ်ဴေခတ္မွအစျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမ်ားမွ တူးေဖာ္ေတြ႕ ရွိရသည့္ လက္ဝတ္ရတနာပစၥည္းမ်ားက သက္ေသခံလွ်က္ ရွိပါသည္။
    ပန္းတဥ္း။ သံထည္၊ ေၾကးထည္တို႔ကို နိဗၺာန္ကုန္လုပ္ငန္းမ်ားျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာျဖစ္ပါသည္။ ေၾကးစည္၊ ထီးေတာ္၊ ငွက္ျမတ္နားေတာ္ စသည့္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာမ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္လုပ္သည္။ ပန္းတဥ္းပညာကို ယေန႔ေခတ္ ပဒင္းလုပ္ငန္းဟု အေခၚမ်ားေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ပန္းတဥ္းအတတ္ပညာသည္လည္း ပ်ဴေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ စတင္ထြန္းကားေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။
    ပန္းေတာ့။ အုတ္၊ အဂၤေတတို႔ျဖင့္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတို႔၏ မုခ္ဦး ပန္းဆြဲမ်ား၊ နတ္၊ သိၾကား၊ ဘီလူး၊ ဆင္၊ ျခေသၤ့ စသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာျဖစ္ပါသည္။ ပန္းေတာ့ အတတ္ပညာသည္ ဗိႆႏိုး၊ သေရေခတၱရာေခတ္မ်ားမွ စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ပုဂံေခတ္တြင္ အထြန္းကားဆံုးျဖစ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိပါသည္။ ယေန႔တိုင္လည္း အသံုးတြင္က်ယ္ဆဲ အႏုပညာလက္ရာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။
    ပန္းရံ။ အုတ္၊ သဲ၊ ေက်ာက္၊ အဂၤေတ တို႔ျဖင့္ ဘုရားေစတီမွအစ လူေနအေဆာက္အဦးအဆံုး တည္ေဆာက္ရေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ပါသည္။ သေရေခတၱရာ ပ်က္စီးခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ အသံုးတြင္က်ယ္ေနေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
    ပန္းပု။ ေျမေစး၊ သစ္ေစး တို႔ျဖင့္ေရာစပ္၍ သစ္သား၊ ဆင္စြယ္၊ ဖေယာင္း တို႔ျဖင့္ ရုပ္လံုး၊ ရုပ္ခံုး၊ ရုပ္ၾကြ ျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာရပ္ ျဖစ္သည္။ ပ်ဴေခတ္မွစတင္ကာ ထြန္းကားခဲ့ၿပီး ယေန႔ေခတ္တြင္ ေခတ္မီပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ပန္းပုအတတ္ပညာကို လုပ္ကိုင္လွ်က္ရွိပါသည္။ အထင္ရွားဆံုးမွာ ေရခဲပန္းပု၊ သဲပန္းပုမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
    ပန္းတေမာ့။ ပန္းတေမာ့အတတ္ပညာသည္ ကို ေက်ာက္ဆစ္ပညာဟုလည္း ေခၚၾကသည္။ ေက်ာက္သားကို ထြင္းထု၍ လွပေသသပ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ား ထြင္းထုလုပ္ရာတြင္အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီစြာ ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္လာၾကသည္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ အထင္ရွားဆံုးမွာ စက်င္ေက်ာက္သားျဖင့္ ထြင္းထုထားေသာ အဘယလာဘမုနိ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားႀကီး ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗိႆႏိုး၊ သေရေခတၱရာမွစတင္ထြန္းကားခဲ့ၿပီး ယေန႔တိုင္လည္း အသံုးတြင္ဆဲ အတတ္ပညာတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
    ပန္းပြတ္။ သစ္သား၊ ဆင္စြယ္ စသည့္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားကို အေျခတည္၍ ပြတ္လံုးထိုးကာ ထီးသံုးနန္းသံုး
အသံုးအေဆာင္မ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းစသည့္ သာသနိကအေဆာက္အဦးမ်ား၊ ေနအိမ္မ်ား တြင္ ေလွကားလက္ရန္းတိုင္မ်ား၊ ဝရံတာလက္ရန္းတိုင္မ်ား မွအစ ျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔တိုင္လည္း အသံုးမ်ားဆဲ ပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။
    ပန္းခ်ီ။ မင္၊ ခဲ၊ ေရေဆး၊ ဆီေဆး၊ သေဘၤာေဆး စသည္တို႔ျဖင့္ ေလာကအတြင္းရွိ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာဝတၳဳ၊ ပုံသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို ေရးဆြဲခ်ယ္မႈန္းရေသာ အတတ္ပညာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သေရေခတၱရာေခတ္မွအစျပဳ၍ ထြန္းကားခဲ့ၿပီး ယေန႔တိုင္ေအာင္ အသံုးတြင္က်ယ္လွ်က္ရွိပါသည္။
    ပန္းယြန္း။ ဝါးႏွီး၊ သစ္ေစးတုိ႔ျဖင့္ ေက်ာကၠာထည္၊ ယြန္းထည္ အစရွိသည့္ လူ႕အသံုးအေဆာင္မ်ား ျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ အင္းဝေခတ္အလြန္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္ ထြန္းကားခဲ့ၿပီး တိုင္းႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း လက္ေဆာင္ပဏၰာမ်ားအျဖစ္ ေပးကမ္းရာ အဖိုးတန္ပစၥည္းမ်ား ျပဳလုပ္ေသာပညာရပ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦး၊ မံုရြာေက်ာကၠာ၊ ေမာင္းေထာင္ ေဒသမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္လွ်က္ရွိေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။

Credit : http://h4ue.blogspot.co.uk/2013/03/blog-post_8.html

No comments:

Subscribe

လာလည္သူမ်ား

free counters