ကြ်န္ေတာ္ေမာင္စုိးတကၠသုိလ္၀င္တန္းေျဖတုံးကအရမ္းၾကိဳက္တဲ႔ စကားေျပတစ္ပုဒ္ပါ။
“ခြန္အားရွိေသာစာ”
ခြန္အားရွိေသာ
ေဆာင္းပါးကုိ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းမွ ေရးသားျပီး တစ္သက္တာမွတ္တမ္း
မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။ စကားေျပေရးသားနည္းဆုိင္ရာမ်ားကုိ လမ္းညႊန္ျပသထား
ေသာ ေဆာင္းပါးေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ရည္ရြယ္ျပသထားပါသည္။ ခြန္အားရွိေသာ
စာမ်ဳိးေရးတတ္ရန္ အေၾကာင္းရင္း(၃)ခ်က္ရွိပါသည္။
၄င္းတုိ႔မွာ
(၁) ေရးလုိသည္ အေၾကာင္းအရာကုိ ေကာင္းစြာနားလည္ျခင္း။
(၂) အခ်က္က်က် ေရးတက္ျခင္း။
(၃) ၾကံ့ခုိင္က်စ္လစ္ေသာ ၀ါက်မ် ဳိးတည္ေဆာက္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႔လူမ်ားသည္ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုကုိ ေကာင္းစြာနားမလည္ပါဘဲ ကုိယ့္ပာာကုိနားလည္
ျပီး အထင္ႏွင့္ ေရးခ်င္ေျပာခ်င္တက္ၾကသည္။ မိမိတုိ႔ကုိယ္၌က “၀ုိးတုိး၀ါးတား” ျဖစ္ေနေသး
ေသာ အသိမ် ဳိးကုိပင္ အပာုတ္သိထင္ျပီး မပုိင္ဘဲလွ်က္ႏွင့္ပုိင္ႏုိင္ေလပာန္ ေရးတတ္ပာတတ္
ၾက၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ အမႈေၾကာင္းကုိ တကယ္သိသည္မပာုတ္ဘဲ ေၾကးစားလုိက္ေသာ သက္
ေသအား က်င္လည္ေသာ ေရွ႕ေနက စစ္ေၾကာေမးျမန္းလုိက္သည့္အခါ ေယာင္ခ်ာခ်ာႏွင့္ဖရုိဖရဲ
ျဖစ္ကုန္တတ္သကဲ႔သုိ႔ စဥ္းစား တက္ေသာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ဳိးကုိ(သိပ္ေတာ့မမ်ားလွ)ဥာဏ္ျဖင့္
ေမႊေႏွာက္ဆင္ျခင္သည့္အခါ ျဖန္းသန္းေရးသားေသာ လူ၏စာသည္အလကားျဖစ္သြားတတ္
ေလသည္။ ထုိစာသည္ ခြန္အားရွိေသာစာ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ တိက်မွန္ကန္ေသာ
မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။ စကားေျပေရးသားနည္းဆုိင္ရာမ်ားကုိ လမ္းညႊန္ျပသထား
ေသာ ေဆာင္းပါးေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ရည္ရြယ္ျပသထားပါသည္။ ခြန္အားရွိေသာ
စာမ်ဳိးေရးတတ္ရန္ အေၾကာင္းရင္း(၃)ခ်က္ရွိပါသည္။
၄င္းတုိ႔မွာ
(၁) ေရးလုိသည္ အေၾကာင္းအရာကုိ ေကာင္းစြာနားလည္ျခင္း။
(၂) အခ်က္က်က် ေရးတက္ျခင္း။
(၃) ၾကံ့ခုိင္က်စ္လစ္ေသာ ၀ါက်မ် ဳိးတည္ေဆာက္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႔လူမ်ားသည္ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုကုိ ေကာင္းစြာနားမလည္ပါဘဲ ကုိယ့္ပာာကုိနားလည္
ျပီး အထင္ႏွင့္ ေရးခ်င္ေျပာခ်င္တက္ၾကသည္။ မိမိတုိ႔ကုိယ္၌က “၀ုိးတုိး၀ါးတား” ျဖစ္ေနေသး
ေသာ အသိမ် ဳိးကုိပင္ အပာုတ္သိထင္ျပီး မပုိင္ဘဲလွ်က္ႏွင့္ပုိင္ႏုိင္ေလပာန္ ေရးတတ္ပာတတ္
ၾက၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ အမႈေၾကာင္းကုိ တကယ္သိသည္မပာုတ္ဘဲ ေၾကးစားလုိက္ေသာ သက္
ေသအား က်င္လည္ေသာ ေရွ႕ေနက စစ္ေၾကာေမးျမန္းလုိက္သည့္အခါ ေယာင္ခ်ာခ်ာႏွင့္ဖရုိဖရဲ
ျဖစ္ကုန္တတ္သကဲ႔သုိ႔ စဥ္းစား တက္ေသာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ဳိးကုိ(သိပ္ေတာ့မမ်ားလွ)ဥာဏ္ျဖင့္
ေမႊေႏွာက္ဆင္ျခင္သည့္အခါ ျဖန္းသန္းေရးသားေသာ လူ၏စာသည္အလကားျဖစ္သြားတတ္
ေလသည္။ ထုိစာသည္ ခြန္အားရွိေသာစာ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ တိက်မွန္ကန္ေသာ
စကားလုံးေရြးခ်ယ္သုံးႏႈန္းတတ္ျခင္းသည္ အခ်က္က်ေအာင္ ေရးတတ္ျခင္းပင္ျဖစ္၍
“ခြန္အားရွိေသာစာ”မ်ဳိးျဖစ္လာႏုိင္၏။ အဘိဓာန္ကဲ႔သို႕ စကားလုံးေတြ တတ္ထားေသာ္လည္း အေရြးမတတ္လွ်င္ ခြန္အားရွိေသာစာမ်ဳိးေရးတတ္ေသးသည္မပာုတ္ေခ်။
အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာမူ စကားလုံးမ်ားမ်ားၾကီး မတတ္ဘဲႏွင့္ တတ္သေရြ႕စကားလုံးအနက္မွ
ထိေရာက္ဆုံးေသာ အလုံးကုိ ေရြးခ်ယ္သုံးႏႈန္းတက္သည္ခြန္အားရွိေသာစာကုိ ေရးခုိင္ပါသည္။
“ခြန္အားရွိေသာစာ”မ်ဳိးျဖစ္လာႏုိင္၏။ အဘိဓာန္ကဲ႔သို႕ စကားလုံးေတြ တတ္ထားေသာ္လည္း အေရြးမတတ္လွ်င္ ခြန္အားရွိေသာစာမ်ဳိးေရးတတ္ေသးသည္မပာုတ္ေခ်။
အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာမူ စကားလုံးမ်ားမ်ားၾကီး မတတ္ဘဲႏွင့္ တတ္သေရြ႕စကားလုံးအနက္မွ
ထိေရာက္ဆုံးေသာ အလုံးကုိ ေရြးခ်ယ္သုံးႏႈန္းတက္သည္ခြန္အားရွိေသာစာကုိ ေရးခုိင္ပါသည္။
ၾကံ့ခုိင္က်စ္လ်စ္ေသာ
၀ါက်မ်ဳိးတည္ေဆာက္ျခင္းသည္လည္း ခြန္အားရွိေသာစာမ်ဳိး ျဖစ္လာႏုိင္
ပါသည္။ ၀ါက်တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပြစိစိခ်ည့္နဲ႔နဲ႔ ေလ်ာ့ရဲရဲႏွင့္ ခေနာ္ခနဲ႔ျဖစ္ေနသည္ဆုိလွ်င္
စကားလုံး “ေျပာင္း” ျခင္းေၾကာင့္ “နား” ကုိ ထိခုိက္ေသာ္လည္း စာဖတ္သူ၏ ဦးေႏွာက္ႏွင့္
ႏွလုံးသုိ႔ မထိခုိက္ဘဲ ရွိေနတတ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စကားလုံးမ်ားကုိ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ အစီအစဥ္ျပဳလုပ္ရျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ခြန္အားရွိေသာ စာမ်ဳိးျဖစ္လာေစရန္ သေဘာတရားျဖင့္ လမ္းညႊန္ထားသည့္ ဗပာုသုတရရွိေစေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။
ပါသည္။ ၀ါက်တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပြစိစိခ်ည့္နဲ႔နဲ႔ ေလ်ာ့ရဲရဲႏွင့္ ခေနာ္ခနဲ႔ျဖစ္ေနသည္ဆုိလွ်င္
စကားလုံး “ေျပာင္း” ျခင္းေၾကာင့္ “နား” ကုိ ထိခုိက္ေသာ္လည္း စာဖတ္သူ၏ ဦးေႏွာက္ႏွင့္
ႏွလုံးသုိ႔ မထိခုိက္ဘဲ ရွိေနတတ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စကားလုံးမ်ားကုိ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ အစီအစဥ္ျပဳလုပ္ရျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ခြန္အားရွိေသာ စာမ်ဳိးျဖစ္လာေစရန္ သေဘာတရားျဖင့္ လမ္းညႊန္ထားသည့္ ဗပာုသုတရရွိေစေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။
(မွတ္ခ်က္)
က်ဴရွင္ကေပးတဲ႔စာရြက္ထဲကေန ေရးသားတင္ဆက္လုိက္ပါတယ္ဗ်ာ.......................
သူငယ္ခ်င္း
မိတ္ေဆြတုိ႔ဖတ္ျပီး ျပန္မွ်ေ၀ေပးပါေနာ္ တကၠသုိလ္၀င္တန္းေက်ာင္းသား /သူ ေတြလဲ အဆင္ေျပမယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။ အဆင္ေျပပါေစလုိ႔ဆုေတာင္းေပးပါတယ္…..
No comments:
Post a Comment