ေမာ္ေတာ္ေဝး ေမာင္းျခင္းသည္၊ အလြန္ပ်င္း၇ိဖြယ္ေကာင္းေသာ ခ၇ီးရွည္ျဖစ္၇ာ၊
ေဘးနားတြင္ မိမိအား စကားစျမည္ေျပာ၇န္၊ အေဖာ္တေယာက္ပါလွ်င္ ပိုေကာင္းသည္။
တေယာက္ တလွည္.စီ ေမာင္းႏိုင္ပါက ပိုျပီး တလွည္စီ အနားယူႏို္င္ၾကသည္။
ျမန္မာႏို္င္ငံလို အင္မတန္ပူေသာေဒသတြင္၊ ေလပူမ်ားျဖတ္တိုက္ေနေသးသျဖင္.၊
ပိုပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လာတတ္သည္။ အိပ္ခ်င္လာတတ္သည္။ “Tiredness Kills, Have a
Break” ဆိုေသာ စကား၇ပ္ကို ႏို္င္ငံ၇ပ္ျခား တို္င္းျပည္ရွိ
ေမာ္ေတာ္ေဝးမ်ားတြင္၊ ေတြ.၇တတ္သည္။ မၾကာခန၊ အနားယူျပီး၊ အပန္းေျဖျပီးမွ၊
ဆက္လက္ခ၇ီးဆက္ေမာင္းၾက၇န္
တိုက္တြန္းထားသည္။
ဟိုင္းေဝးလမ္းမ်ားအားလံုးတို.သည္၊ အသြားလမ္းတဖက္တြင္၊ အနည္းဆံုး ၃
လမ္းသြားမွ၊ ၄လမ္းသြား ေလာက္ရွိ တတ္သည္။ ၄င္း ကဲ.သို. အသြားလမ္းမ်ားကို
dual carriage way ဟုေခၚသည္။ လိုင္းမ်ားကို ထင္ရွားစြာ သားထား၇သည္။ dual
carriage way တို.တြင္ တနာ၇ီ ၇၀ မိုင္ေလာက္ အျမင္.ဆံုး maximum speed limit
ေမာင္းခြင္.ေပးထားသည္။
လက္ဝဲကပ္ေမာင္း စံနစ္သံုးေသာ ႏို္င္ငံမ်ားတြင္ အျမန္သြားလိုေသာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သည္၊ ညာဖက္အစြန္ဆံုး နံပါတ္ ၄ လမ္းကသြား၇ျပီး၊ တနာ၇ီ မိုင္ ၆၀
ေလာက္ ေမာင္းေသာယာဥ္သည္၊ ဘယ္ဖက္ အစြန္ကေမာင္းၾကသည္။ ျမန္မာႏို္င္ငံသည္၊
လက္်ာကပ္ေမာင္းစံနစ္သံုး သည္ျဖစ္၇ာ၊ အျမန္သြားလိုေသာယာဥ္သည္၊
ဘယ္ဖက္အစြန္မွာရွိေသာ လိုင္းက ေမာင္း၇လိမ္.မည္ဟု ယူဆသည္။
ေျဖးေျဖးသြားလိုေသာ ယာဥ္သည္၊ လက္်ာ ဖက္အစြန္ရွိ လိုင္းကေန ေမာင္းၾက၇မည္။
၃လမ္းသြား လမ္းတြင္၊ ခလယ္မွ ေမာင္းေသာယာဥ္သည္၊ ပံုမွန္ speed Limit
အတိုင္းေမာင္းေနႏို္င္ျပီး၊ ဘယ္ဖက္တြင္ရွိေသာ ယာဥ္ ႏွင္.
လက္်ာဖက္တြင္ရွိေသာ ယာဥ္မ်ားကို အထူးဂရုဆိုက္ ၇သည္။ ၄င္းတို.သည္၊
ဘယ္ဖက္အစြန္လိုင္းမွ၊ အလယ္လိုင္းသို. ကူးေျပာင္းလာႏို္င္သလို၊
ညာဖက္အစြန္လိုင္းမွ ယာဥ္ ကလည္း၊ အလယ္လိုင္းအား ကူးလာႏို္င္ေတာ.သည္။
ကူးေျပာင္းလိုေသာ ယာဥ္ေမာင္းသည္၊ သက္ဆိုင္၇ာ မွန္မ်ားကို အေသးအျခာ
စစ္ေဆးျပီး၊ အခ်ိန္ေကာင္းေကာင္းယူျပီးမွ၊ အႏၱ၇ာယ္ကင္းမွ၊
တေျဖးေျဖးကူးေျပာင္း၇သည္။ International Driving Standard အ၇၊ မိမိေၾကာင္.
အျခားယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ ရုတ္တ၇က္ ဘ၇တ္ထိမ္း ျပစ္၇ ေလာက္ေအာင္၊ မတ၇ားသျဖင္.၊
ျဖတ္ဝင္လာျခင္း၊ ကပ္ဝင္လာျခင္းမ်ားကို ေ၇ွာင္ရွားၾက၇သည္။ ေမာ္ေတာ္ေဝးသည္
အားလံုးယာဥ္မ်ားက high speed မ်ားျဖင္. ေမာင္းေနၾကေသာေၾကာင္.၊
ယာဥ္ေမာင္းတေယာက္ ဒုကၡေပးလွ်င္၊ က်န္အျခားယာဥ္ေမာင္းမ်ားပါ၊
ယာဥ္တိုက္မွဳ.မ်ား၊ ရွိတတ္၇ာသည္။
Single Carriage Way ေခၚ တဖက္ထဲကို လမ္းတခုပဲထားျပီး၊ Opposite
direction က အျပန္လမ္းကိုလည္း၊ ၄င္းအသြားလမ္းႏွင္. ခလယ္က မ်ဥ္းတားထားျပီး
ကား ၂ စီးယွဥ္ျပီး၊ အသြားအျပန္လမ္းအျဖစ္ ေမာင္းၾက၇ေသာ တခ်ိဳ. Highway
မ်ားလည္းရွိတတ္သည္။ ထိုကဲ.သို ေသာ Single Carraige Way မ်ားတြင္၊
မ်ားေသာအားျဖင္. Speed limit တနာ၇ီ ၆၀ ႏွံုးသာေမာင္းခြင္.ျပဳတတ္သည္။
အေၾကာင္းမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ၊ အျပန္လမ္းယာဥ္မ်ားရွိေနတတ္သျဖင္.၊
တတ္အားသမွ်၊ အရွိန္ေလ်ာ.ကား သတိထားေမာင္းႏိုင္၇န္ျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ေဝးရွိ၊ တဖက္လမ္းျပိဳင္တြင္ အသြားလမ္းမ်ား
မည္မွ်ပင္ေ၇းဆဲြထားေသာ္ျငားလည္း၊ ျမန္မာႏို္င္ငံရွိ ဟိုင္းေဝး
လမ္းမၾကီးမ်ားတြင္၊ ႏို္င္ငံ၇ပ္ျခားေလာက္ ဟိုင္းေဝးကို အသံုးျပဳေသာ၊
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ နည္းေနေသးသျဖင္.၊ သိပ္ျပႆနာမရွိေလာက္ေသးေပမည္.၊
အထူးဂ၇ုဆိုက္မွဳ.ေတာ.ရွိသင္.သည္။
ေမာ္ေတာ္ေဝးတြင္၊ အသက္အႏၱ၇ာယ္ျဖစ္ေအာင္၊ ေမာင္းနင္ျခင္းမွ၊
အထူးေရွာင္ရွားၾက၇သည္။ ေမာ္ေတာ္ေဝးသို တက္ေ၇ာက္၇န္ အစီအစဥ္ရွိလာေသာ္၊
မိမိ၏ကားအေျခအေန၊ မိမိ၏က်န္းမာေ၇းအေျခအေန၊ စိတ္အေျခအေန ႏွင္. Attitude to
other drivers ေခၚ ေမာ္ေတာ္ေဝးေပၚ တက္ေ၇ာက္လာေသာ အျခားယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား၊
တတ္ႏို္င္သမွ်၊ အႏၱ၇ာယ္မရွိေစ၇န္ ေမာင္းတတ္၇ေတာ.သည္။ အမွန္ဆိုလိုသည္မွာ၊
ကားျပိဳင္ေမာင္းျခင္းမဟုတ္ပါပဲ၊ လို၇ာခ၇ီးကို အသက္အႏၱ၇ာယ္ကင္းရွင္းစြာ
ေမာင္းႏို္င္၇န္၊ priority ဦးစားေပး လိုေသာ စိတ္ဓါတ္ေမြးၾက၇သည္။
အဂၤလိပ္အဆိုအမိန္.ရွိသည္။ Priority is not to be taken, only to be given
ဟုဆိုသည္။ ဦးစားေပးမွဳ.သည္၊ မိမိက လုယူ၇မွာမဟုတ္ပါပဲ၊ မိမိကသာ သူမ်ားကို
ဦးစားေပးဘို.သာ စိတ္ႏွလံုးဆြဲျမဲထား၇ေတာ.သည္။ လူတိုင္းလူတိုင္း ထိုကဲ.သို.
စိတ္ထားရွိခဲ.ေသာ္၊ ယာဥ္တိုက္မွဳ.မ်ားကို ပိုမို နည္းပါးေအာင္
ဖန္တီးႏို္င္ၾကေတာ.မည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမွာက္ျခင္း၊ ကားႏွစ္စီး ျပိဳင္တိုက္မိျခင္း၊ accident
အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္၊ အဓိက ကေတာ. ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေမာင္း၇ဲ. ဗဟုသုတ ႏွင္.
လမ္းစည္းကမ္းထိမ္းသိမ္းမွဳ. အားနည္းခ်က္တို.လည္း ထဲ.သြင္းစဥ္းစားၾက၇သည္။
လမ္းကို အျပစ္တင္သည္ထက္၊ မိမိတို.ေမာင္းေနေသာ လမ္းသည္
မည္ကဲ.သို.ေသာလမ္းမ်ိဳးျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ road condition ကို ေလ.လာၾကျပီး၊
ေမာင္းခိုင္းထားေသာ speed Limit ကို မေမာင္းပါပဲ၊ သင္.တင္.ေလွ်ာက္ ပတ္
မည္ထင္ေသာ၊ အရွိန္ကိုသာ အသံုးျပဳ ေမာင္းခ်ေနပါလွ်င္၊ အေၾကာင္းရွိက မိမိ၏
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို အခ်ိန္မွီထိမ္း သိမ္းႏို္င္ပါလိမ္.မည္။ ေမာင္းခ်င္ေသာ
speed ကိုေမာင္းပါလွ်င္ exceeding speed limit is dangerous ဟု
အဆိုရွိထားသည္။ speed limit ကို ပိုျပီး မေတာ္မတ၇ား ေမာင္းေသာ
ဒရိုင္ဘာအတြက္ေတာ.၊ ေသမင္းတမံက ေမာ္ေတာ္ေဝးေပါက ထိုင္ေစာင္.ေနသလို
ျဖစ္တန္၇ာသည္။ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္သည္ အသိမရွိ။ လူသာလွ်င္အသိႏွင္. သတိရွိ၇သည္။
ေျခေထာက္က နင္းသေလာက္ ေျပးေနေသာ ယာဥ္ တစီးကို ဖိအားေလ်ွာ.နင္းေတာ.လည္း
သည္ခ၇ီးကိုပဲေ၇ာက္သလို၊ ပိုနင္းလိုက္ေတာ.လည္း၊ သည္ခ၇ီးမေ၇ာက္ သည္.အျပင္၊
ေဆးရံုသို. ေ၇ာက္ တတ္ၾကပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ေဝးၾကီးေတြ မည္မွ်ပင္ ေကာင္းေနပါေစ၊
မည္မွ်ပင္ အင္တာေနရွင္နယ္ အဆင္.ျဖစ္ေနပါေစ၊ careless driver ဂရုမဆိုက္ေသာ
ဒရိုင္ဘာမ်ားကေတာ.၊ ေမာ္ေတာ္ေဝးေပၚမွာ၊ အႏၱ၇ာယ္ ေတြ.ႏို္င္ၾကတတ္ပါသည္။
ေဖာ္ျမဴလာကေတာ.၊ လမ္းမေကာင္းဘူလို.ယူဆလွ်င္၊ အရွိန္ေလွ်ာ. ၇န္ျဖစ္ေတာ.သည္။
က်ေနာ္ေစာေစာက အပိုင္း(၂)မွာ တင္ျပခဲ.ေသာ၊ ယာဥ္ေမာင္းသူတို.၇ဲ.အက်င္.အေလ.အထ
(၅)၇ပ္ျဖစ္သည္၊
Look Well Ahead, Move Your Eyes, Spot the Problem, Be Pace, Be Seen
ဆိုေသာ ဒရိုင္ဘာမ်ား လိုက္နာ၇မည္.အခ်က္ ၅ ခုကို ဒရိုင္ဘာတိုင္း
စိတ္ႏွလံုးဆြဲ ထားရွိပါမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ ၄င္းအတိုင္း
လိုက္နာက်င္.သံုးႏို္င္ၾကပါလွ်င္၊ အနည္းဆံုး မိမိတို.သည္ ယာဥ္တိုင္မွဳ.အား
အထူးေရွာင္ရွားႏို္င္ၾကလိမ္.မည္ဟု ထပ္ခ်ပ္ယံုၾကည္ထားပါေၾကာင္း၊ ထပ္ေလာင္း
သတိေပး၇င္း၊ ယခု ဟိုင္းေဝး အေတြ.အၾကံဳ ေဆာင္းပါအား၊ နိဂုံးခ်ဳပ္
တင္ျပလိုက္၇ပါေတာ.သည္။ ျမန္မာလူထုၾကီး၊ အႏၱ၇ာယ္ ကင္းစြာ ေမာင္း
ႏွင္ႏို္င္ၾကပါေစဗ်ာ။ ။
Credit to myanmartodaynews.com
No comments:
Post a Comment