မ်ားမၾကာမီ
ဇူလိုင္လ ၁၇ ၇က္ေန.က၊ ဧ၇ာဝတီ အဂၤလိပ္ပိုင္း သတင္းတြင္ “Death Highway At
Center of Burma”s Worsening Traffic Safety” ဟုေသာ
ေဆာင္းပါအားဖတ္လိုက္၇သျဖင္. လြန္စြာ ဝမ္းနည္းေနမိသည္။
အဆိုပါေဆာင္းပါတြင္၊ ယာဥ္ေမွာက္မွဳ.မ်ား၊ ယာဥ္တိုက္မွဳ.မ်ား တေျဖးေျဖး
ျမင္.မားတိုးတက္ေနျပီး၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အမွဳ.၉၃၃၉ ျဖစ္ခဲ.ျပီး၊ ၁၅၇၂၀
ဦးဒဏ္၇ာ၇ရွိျပီး၊ ေသဆံုးမွဳ. ၂၆၅၃ ရွိေၾကာင္းဖတ္မွတ္၇သည္။
၄င္းေဆာင္းပါးတြင္၊ ေဝဖန္မွဳ.အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ေတြ.၇သည္။ အခ်ိဳ.က
ယခင္အစိုး၇လက္ထက္က ကုန္က်စ၇ိတ္ခ်ိဳးျခံျပီး၊ အခ်ိန္တိုေတာင္းေသာ ကာလအတြင္း။
အလွ်င္အျမန္ျပီးေအာင္ လမ္းေဆာက္လုပ္ ခဲ.ၾကေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။ အခ်ိဳ.ကေတာ.၊
လမ္းစည္းကမ္းလိုက္နာမွဳ.ႏွင္. စပ္လွ်င္းျပီး ေျပာၾကသည္။ အခ်ိဳ.ကေတာ.၊
ဒ၇ိုင္ဘာတို.၇ဲ. လမ္းကြ်မ္းက်င္မွဳ.ႏွင္.ဟိုင္းေဝးလမ္းေၾကာအေၾကာင္း ဗဟုသုတ
နဲပါးမွဳ.တို.ေၾကာင္းေျပာၾကသည္။အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၇ဲ.ထြက္ဆိုမွဳ.ကေတာ.၊
ယာဥ္ေမာင္းတို.အေနျဖင္.၊ လမ္းမေကာင္းပါလွ်င္၊ မိမိတို.၇ဲ. အျမန္ႏွံုးကို
ေလ်ာ.ခ်ျပီး၊ သတိ ဝ၇ိယျဖင္.၊ အႏၱ၇ာယ္မျဖစ္ေအာင္၊ ပံုမွန္
ေမာင္းေပးဖို.လိုေၾကာင္း၊ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အျမန္ေမာင္းၾကျခင္းႏွင္.၊
အ၇က္ေသစာေသာက္စားမူးယစ္ကာ ေမာ္ေတာ္ေဝးေပၚတက္ေမာင္းလာျခင္း တို.သည္လည္းပဲ၊
မိမိတို.ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၇ဲ. အျပစ္တဖက္က ပါတတ္ေၾကာင္း၊ ရွင္းလင္းထားၾကသည္။
ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား၏ တာဝန္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသီးသီး ေဖာ္ျပထားသည္။
သို.ပါေသာ္ျငားလည္း၊ ယခုေဆာင္းပါးေ၇းသူအေနျဖင္.၊ ေျပာလိုသည္မွာ၊
“ဘယ္သူမျပဳ မိမိအမွဳ.” ဆိုသည္.အတိုင္းပင္၊ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္အေနျဖင္.၊
မိမိေမာင္းနင္လာေသာလမ္း၇ဲ. Road condition ကို နားလည္တတ္ဘို. ႏွင္.
အထိုက္အေလွ်ာက္ေမာင္းတတ္ဘို.သာျဖစ္သည္။ ဟိုင္းေဝးကို တက္ေတာ.မည္ဆိုပါလွ်င္၊
မိမိကား၏ တာယာအေနအထား၊ မိမိကား၏ အင္ဂ်င္အေျခအေန၊ တာယာေလဖိအားခ်ိန္ဆမွဳ.၊
မိမိ၏ က်န္းမာေ၇းအေနအထား ( အိပ္ေ၇းေတြ ပ်က္ေနသလား၊ ေခါင္းကိုက္ေနသလား၊
သိပ္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနသလား) အစရွိေသာအခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း၊
ထဲ.သြင္းစဥ္းစား၇တတ္သည္။ အခ်ိဳ.မွာ ေမာ္ေတာ္ေဝးေပၚတြင္ သမီး၇ည္းစား
စကားမ်ားျခင္း၊ လင္မယားစကားမ်ားျခင္းတို.ေၾကာင္.၊
စိတ္ေထြျပားေနေသာအခ်ိန္အခါတြင္၊ လမ္း၏အေျခအေနကို အာရံုမဆိုက္ႏိုင္ေတာ.ပဲ
stress စိတ္ပင္ပမ္းမွဳ.တို. ၇င္ဆိုင္ေန၇ေသာအခါတြင္လည္း၊
မိမိတို.ကိုယ္မိမိတို. အႏၱ၇ာယ္ျဖစ္ေစတတ္ၾကေတာ.သည္။
မ်ားမၾကားမီက က်ေနာ္.ေဆာင္းပါးမ်ားကို betweennews.com သို.မဟုတ္
myanmartodaynew.com တို.တြင္ေ၇းသားခဲ.၇ာ၊ ၄င္းတို.မွာ DVR ေခၚ driver,
vehicle, road conditions အဂၤလိပ္လိုႏွင္. ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားအႏၱ၇ာယ္
(ျမန္မာလို)၊၄င္းေနာက္ Approved Driving Instructor Training
အဂၤလိပ္လိုႏွင္. ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းဆ၇ာမ်ားအေၾကာင္း
အစရွိသည္တို.ေ၇းသားခဲ.ျပီး၊ ျဖစ္၇ာ ၄င္းတို.အားလံုးသည္၊
ယာဥ္ေမာင္းဆိုင္၇ာတို.သာျဖစ္ေတာ.သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ယေန.လက္ရွိ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေ၇း၊
ကုန္းလမ္းအေျခအေနတို.တြင္၊ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းမွဳ.
ထိေ၇ာက္စြာမလုပ္ကိုင္ၾကေတာ.ပါပဲ၊ အရွိကို အရွိတိုင္း ပစ္ထားေၾကာင္း
ေတြ.ႏိုင္သည္။ စပ္ကူး မတ္ကူးကာလမို.၊ သူ.တာဝန္သာျဖစ္သည္၊ ငါ.တာဝန္
မဟုတ္ဘူး။ ယခင္အုပ္ခ်ဳပ္ေ၇း အဖြဲ.အစည္းက မွန္ကန္စြာ လုပ္တာ မဟုတ္လို.၊
လူထုအစိုး၇ေခတ္မွာ ဒို.နဲ.မဆိုင္ဘူး အစရွိသျဖင္.၊ ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုကာ
တာဝန္မဲ.၊ တာဝန္မယူသလို၊ ဟိုလြဲႊခ် သည္လႊြဲခ် လုပ္ေနၾကယံုႏွင္.
ျပီးသြားမည္.ကိစၥမဟုတ္ပါေပ။ coloboration စုေပါင္းျပီး၊ တိတိက်က်
အေျဖကို၇ေအာင္ co-operation ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾက၇ေတာ.မည္. အခ်ိန္အခါ
မဟုတ္ပါလား။
သမၼတၾကီး ဦးသိန္းစိန္ အေမ၇ိကား (US) ခ၇ီးစဥ္မွာ
ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားႏွင္. ေတြ.ဆံုပြဲတြင္ ေျပာခဲ.သလို၊ “အစိုး၇ဖက္ကလည္း
အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ. ဒီမိုကေ၇စီ ျပဳုပင္ေျပာင္းလဲေ၇းလုပ္ေနၾကသည္.ေန၇ာမွာ၊
စီးပြားေ၇းလုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ အသိပညာရွင္ေတြ၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြ၊
ပိုမိုတိုးတက္မ်ားလာၾကဘို.ႏွင္. အားလံုးက cooperation ျဖစ္ၾကဘို.” လည္း၊
လိုအပ္ေနေၾကာင္း၊ ေျပာၾကားခဲ.သည္။
ဌာနဆိုင္၇ာမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ၊ အထက္အုပ္ခ်ဳပ္ေ၇းလူၾကီးမ်ား အားလံုး
အမွန္တကယ္ အလုပ္လုပ္ၾကဘို.သည္လည္း၊ အလြန္အေ၇းၾကီးေတာ.သည္။
စိတ္ဓါတ္ေ၇း၇ာတို.တြင္လည္း၊ “ငါေျပာတာလုပ္” “ကုန္က်စ၇ိတ္သက္သာပေလ.ေစ၊
ျမန္ျမန္လုပ္၊ အထက္လူၾကီးက မျပီးေသးဘူးလားလို.ေမးေနျပီ၊
ငါအလုပ္ျပဳတ္လိမ္.မယ္၊ ေနာက္မွ ေနာက္ေယာက္ယား၊ အျမန္ျပီးေအာင္ လုပ္ၾက”
အစရွိသျဖင္.၊ ေလာ ေလာ ေလာ ေလာ နဲ. လက္လႊတ္စပၸါယ္ လုပ္ခဲ.ၾကသျဖင္.၊ ယေန.
ဟိုင္းေဝးလမ္းၾကီးမွာ အသက္ေတြဆံုးရွံုး ၾက၇သည္လည္း မဟုတ္ပါလား။ အမွန္ေတာ.
လူ.အခြင္.ေ၇းကို အေလးမထားခဲ.မိၾကလို.သာျဖစ္သည္။
လူ.အခြင္.အေ၇း အေလးေပးတဲ. ဒီမိုကေ၇စီ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ.၊ လူေတြ၇ဲ.
သက္သာစြာ သြားလာေတထိုင္ႏိုင္မွဳ.၊ အႏၱ၇ာယ္ကင္းရွင္းစြာ
ေမာင္းႏွင္သြားလာႏိုင္မွဳ.၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းထိမ္းသိမ္းမွဳ.၊
အတင္း အၾကပ္လုပ္ကိုင္ၾကျပီး၊ ဥပေဒကို လက္တလံုးျခား မလွည္.ႏိုင္ေအာင္၊
ေမာ္ေတာ္ေဝး Highway ေတြမွာ speed Limit Control ကင္မယာမ်ား တတ္ဆင္ထားျပီး၊
ေစာင္.ၾကည္.ေနသည္. လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ေဝး ေပၚတြင္၊ ေစာင္.ၾကပ္ေနေသာ
Motorway Police ယာဥ္ထိမ္း၇ဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား လမ္းတေလွ်ာက္ သြားလာေစာင္.
ေရွာက္ေနၾကေသးသည္။ Motorway မ်ားတြင္လည္း၊ Hard Shoulder ေခၚ အေ၇းေပၚ၇ပ္
နားၾက၇န္ ကားတစီးဆာအကြာအေဝးေက်ာ္ေက်ာ္ တဖက္ တခ်က္တို.တြင္
ခ်န္ထားေပးထားသည္။ ေန. ည မေရြး အေဝးေျပးလမ္းမေပၚတြင္၊ အေ၇းၾကီးေသာေန၇ာမ်ား၊
အေကြ.အေကာက္ ေန၇ာမ်ားတို.တြင္လည္း၊ လမ္းမီးၾကီးမ်ား၊ digital speed limit
control sign မီးစာလံုးမ်ားျဖင္. ကားအရွိန္ကို သတိေပးေသာ ယာယီ မိုင္ႏွံုး
သပ္မွတ္ခ်က္မ်ား ထားရွိျပီး၊ ကင္မယာမ်ားလည္း မၾကာခန ေတြ.ၾက၇သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထိုကဲ.သို. မဟုတ္သည္.အျပင္၊ အ၇က္ေသာက္ျပီး ေမာင္းလည္း
စစ္ေဆးမည္.သူမရွိ။ Seat Belt တတ္၇မည္. စည္းကမ္း ဥပေဒလည္းမရွိ။ ေမွာက္၇င္
ကားထဲမွာ ခေလာက္ဆံျပီး၊ အထိမ္းအသိမ္းမရွိ၊ ပြဲခ်င္းျပီးအသက္ေသဆံုးၾက၇သည္။
စတီယာတိုင္ႏွင္. ေစာင္.ျပီး အသက္ေသသြားသူမ်ား၊ စာ၇င္းေကာက္ပါက၊
ေတြ.ႏိုင္ေလာက္သည္။ ဒီမိုကေ၇စီႏိုင္ငံတို.တြင္၊ လူအသက္ တေခ်ာငး္
တန္ဘိုးထားသျဖင္.၊ ယာဥ္ေမာင္းလွ်င္ ခါးပတ္ Seat Belt တတ္ၾက၇သည္။ အေဝးျဖစ္ေစ
အနီးျဖစ္ေစ၊ ကား၇ဲ.ဒရိုင္ဘာခံုမွာထိုင္လိုက္တာနဲ. Seat Belt တတ္ျပီးမွ
ကားစတင္ေမာင္း၇သည္။ မိမိသည္သာမက၊ ေဘးကလိုက္ပါလာေသာ ခ၇ီးသည္ ႏွင္.
ေနာက္ခန္းတြင္ ထိုင္သူတို.ပါ မိမိတို.အသက္ လံုျခံဳေ၇းအတြက္ Seat Belt
တတ္ၾက၇န္ စည္းကမ္းသပ္မွတ္ခ်က္ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား၊ ယာဥ္ေမာငး္
လိုင္စင္ထုတ္ယူျခင္းမျပဳမီ၊ highway code ေခၚ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းဆိုင္၇ာ
ဥပေဒ စည္းကမ္း သပ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ စီစစ္ျပီး၊ ယခင္ ေခတ္ယခင္ အခါက
ထုတ္ေပးျပီးျဖစ္ေသာ လိုင္စင္ ကိုင္ေဆာင္သူမ်ားအားလည္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာ
အဆင္.ရွိ ယာဥ္စည္းကမ္းထိမ္းသိမ္းေ၇း သင္တန္းမ်ား ေပးသင္.ေနျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း
အသိေပးလိုသည္။ တဆက္တည္းမွာပဲ၊ သက္ဆိုင္၇ာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊
လမ္းေဆာက္လုပ္ေ၇း တာဝန္ခံမ်ား၊ ကုန္းလမ္းတာဝန္ရွိအဖြဲ.အစည္းမ်ား၊ အေနျဖင္.
Quantity Road လမ္းအေ၇အတြက္ကိုမၾကည္.ပဲ Quality Road အဆင္.မွီသည္.လမ္းမ်ား၊
ျပဳျပင္ေဖာက္လုပ္၇န္၊ အထူးလိုအပ္ေနျပီျဖစ္ေတာ.သည္။ ယခင္ လြတ္လပ္ေ၇း
၇ခါစအခ်ိန္အခါက၊ အဂၤလိပ္တို. ေဖာက္သြားေသာလမ္းမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္၊
ဆက္လက္တည္ျမဲ ရွိေနေသးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပူျပင္ယံုတင္မက၊ စြတ္ဆိုေသာ
ႏိုင္ငံျဖစ္သျဖင္.၊ မိုး၇ာသီကာလတြင္၊ မိုးေ၇မ်ား၊ စီးဆင္းႏိုင္၇န္၊
လမ္းေပၚတြင္ မိုးေ၇မ်ား ဝပ္မေနၾက၇န္၊ အဂၤလိပ္အစိုး၇က၊ Camber ( အခံုး )
လို.ေခၚေသာ၊ လမ္းနေဘးတြင္ ေ၇စီးက်ေစ၇န္၊ လမ္းမကို အနည္းငယ္ခံုးျပီး၊
နေဘးတဖက္တခ်က္ ေ၇ဆင္းေစ၇န္၊ စီမံထားေပးသည္။ ယခုအခါ ကြန္ကယစ္
လမ္းမ်ားေဖာက္၇ာတြင္၊ ေ၇မ်ားဝပ္ေနျပီး၊ လမ္းမ်ားပ်က္ဆီးယံုတင္မက၊ coach ေခၚ
ခ၇ီးသည္တင္ အေဝးေျပးကားၾကီးမ်ား၊ မၾကာခန ဘ၇တ္အုပ္ၾကေသာအခါ၊ လမ္းမ်ား
ခ်ိုဳင္.မ်ား စတင္ျဖစ္လာျပီး၊ မညီမညာျဖစ္လာေတာ.သည္။ အဂၤလိပ္ လက္ထက္က
လမ္းအင္စပက္တာမ်ား ထားရွိျပီး၊ ျမဴနီစီပါယ္ ႏွင္. အာဘင္ေအ၇ီယာ Urban area
management တို.က၊ အျမဲ တိုင္းထြာ မြန္းမံခဲ.ၾကတာကို၊ ေရွးေရွးတုန္းက
ယခင္ေခတ္ကာလကို မွီေသာ ယေန. အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ ၈၀ ရွိ လူၾကီးသူမ မ်ား
ျပန္လည္ေျပာျပ ႏိုင္ပါလိမ္.မည္။
မည္သို.ပင္ျမန္ေသာလမ္းျဖစ္လင္.ကစား၊ လူ.အသက္ကို အႏၱ၇ာယ္ေပးေသာ ဟိုင္းေဝး
လမ္း အား “ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခန” ဆိုသလို အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာ အဆင္.အမွီ အျမန္ဆံုး
မြန္းမံၾက၇န္ျဖစ္ျပီး၊ ယခင္လက္ရွိ ၇န္ကုန္ မႏၱေလးလမ္း အားလည္း၊
ဆက္လက္အသံုးျပဳ၇န္၊ ႏွင္. ျမန္မာႏို္င္ငံလမ္းမ်ားအား၊ အႏၱ၇ာယ္ကင္းေသာ
အဆင္.ျမင္.လမ္းမ်ား၊ အျဖစ္ဖန္တီးေဆာက္လုပ္ေပးပါ၇န္၊ ေမတၱာ၇ပ္ခံ
ေတာင္းဆိုလိုက္၇ပါသည္။ ။
Credit to myanmartodaynews.com
No comments:
Post a Comment