ထား၇သည္။ အဂၤလိပ္ယာဥ္ေမာင္းပညာရွင္တို.က သည္လိုဆိုထားသည္။
Look Well Ahead ( ေရွ.တေမွ်ာ္ မ်က္ေစ.တဆံုး ေကာင္းေကာင္းၾကည္.ပါ )၊ move your eyes ( မ်က္ေစ.နဲ.ျမင္ကြင္းတခုလံုးကိုႏွင္.လမ္းတဖက္တခ်က္ မ်က္ေစ.ေရြ.လွ်ားအျပည္.ေဆာင္.ၾကည္.ထားပါ )၊ Spot the problem ( မိမိေရွ.အေဝး တေန၇ာမွာ မိမိသြား၇ာလမ္း ဘာျပႆနာ ဒုကၡ ရွိႏိုင္သလဲ သတိရွိပါ)၊ Be Pace ( အရွိန္ကို ေလ်ာ.ခ်၊ မွန္မွန္ေလး ေမာင္းပါ )၊ Be Seen ( မိမိကိုယ္ တျခားလမ္းသံုးဆြဲသူတို. ျမင္ပါေစ ) အစရွိေသာ သတိေပးအဆိုမ်ားရွိေတာ.သည္။
Look Well Ahead ကို ေျပာ၇မည္ဆိုပါလွ်င္၊ မ်က္ေစ.တဆံုး ၾကည္.ေနျခင္းျဖင္.၊ လမ္းေကြ. လမ္းက်ဥ္း၊ လမ္းေျပာင္းလဲမွဳ.မ်ား၊ သတိေပးထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို အေဝးက ျမင္၇ေသာအခါ၊ ပထမဆံုးလုပ္၇မည္. Action သည္၊ အေနာက္က ဘယ္သူကပ္ပါလာသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ခြာျပီး ပါလာသလဲ အစရွိသျဖင္. မွန္မ်ားကို စစ္ေဆးျပီး၊ လီဗာကို ( accelerator ) ကို နင္းထား၇ာက၊ အသားေလး လႊတ္ထားေပးျပီး Engine Breaking အင္ဂ်င္ကပဲ အလိုလိုအရွိန္ကို ေလ်ာ.ခ်၇ေအာင္ အ၇င္ ထိမ္းခ်ဳပ္၇သည္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာမွ ဘ ၇ိတ္သံုးျပီး၊ ေနာက္ထပ္လိုအပ္သလို၊ ေလ်ာ.ခ်၇သည္။ ဘ၇ိတ္အုပ္နည္းသည္ progressive braking ေခၚ ဖိအားကို အနည္းငယ္ စတင္ေပး၇ာမွ၊ ေနာက္ထပ္ ပိုျပီး နဲနဲ ကိုယ္လိုလားေလာက္ေသာ အရွိန္၇သည္တိုင္၊ နင္းေပး၇သည္။ ၄င္းကဲသို. Progressive braking ကို လိုက္နာက်င္.သံုးေသာ္၊ စလစ္ျဖစ္ျခင္း ( Skid ) မွ ကာကြယ္ႏိုင္ေတာ.သည္။ အခ်ိန္ယူ ဘ၇တ္အုပ္နည္းသာျဖစ္ေတာ.သည္။ တအားေမာင္းခ်လာျပီး အနား ေ၇ာက္မွ ဘြားကနဲ. ေတြ.လိုက္မွွ တြန္းျပီး ဘ၇တ္ကိုတအားအုပ္ျခင္းထက္ အဆေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ၊ အႏၱ၇ာယ္ကို ကာကြယ္ႏို္င္သည္။
ဘ၇တ္အုပ္ေသာအခါ၊ ဘ၇တ္က အမွန္တကယ္ ကားကို ေႏွးေစဘို. အခ်ိန္ယူ၇သည္။ ဘ၇ိတ္အုပ္တာနဲ. ခ်က္ခ်င္း ကား၇ပ္၇န္ ေမွ်ာ္လင္.လိုမ၇ပါေပ။ ဘ၇တ္အုပ္ဘို. ေတြးလိုက္တဲ.အခ်ိန္မွာ ေ၇ာက္ေနတဲ.ခ၇ီး၊ Thinking Distance ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ.အခ်ိန္မွာ ေ၇ာက္ေနတဲ.ခ၇ီး၊ ေနာက္ဆံုး၊ စတင္ဘ၇တ္အုပ္ေတာ.၊ အ၇ွိန္မေသေသးပါပဲ. ဆက္လက္သြားေနတဲ.ခ၇ီး Braking Distance နဲ. အမွန္တကယ္၇ပ္သြားေသာအခါ၊ ေ၇ာက္သြားတဲ.ခ၇ီးအကြာအေဝးတို.ကို နားလည္ထားပါက၊ တင္ၾကိဳ ဘ၇ိတ္ထိမ္းျခင္းသည္၊ last minute braking ေနာက္ဆံုးအဆင္.က်မွ ဘ၇ိတ္မတ၇ား ဖိသံုးျခင္းထက္၊ အႏၱ၇ာယ္ပိုကင္းသည္။
Move your eyes ဆိုေသာစကားသည္၊ ျမင္ကြင္းက်ယ္တခုလံုး၊ ေရွ. ေနာက္ နေဘး တဖက္တခ်က္၊ ကား၏ ပတ္ဝန္းက်င္ တခုလံုးကို အျမဲ တေစ.တေစာင္း ေလ.လာေန၇သည္။ scan လုပ္သည္ဟုေခၚသည္။ အမွန္ေတာ. ဒုကၡေပးမဲ. ကိစၥေတြ၊ ေတြကို အျမဲ မၾကာခန ေလ.လာေန၇သည္။ မိမိကို ေနာက္က ေက်ာ္တက္ေနသလား။ အေနာက္ကကားက မတ၇ား ကပ္ျပီးလိုက္လာေနသလား အစသျဖင္.၊ ေလ.လာေန၇သည္။ ေရွ.မွာ ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ၊ လိုက္လာေသာ ယာဥ္ေမာင္း မသိမျမင္ႏို္င္ေပ။
Spot the Problem ကေတာ. ေတြ.ျပီဆို၇င္ ၾကိဳတင္ကာကြယ္၇န္ action သို.မဟုတ္ response တခုခုလုပ္၇ေတာ.မည္။ slow down လုပ္၇မည္လား၊ Position ကို ေျပာင္းလဲ ေရွာင္ရွား၇မည္လား၊ ၇ပ္ထားေပး၇မလား၊ လမ္းေဘးထိုးေပးျပီး၊ လမ္းေပး၇မည္လား အစရွိသည္တို.ကို ျပႆနာကို စသိသိခ်င္း ေဆာင္ရြက္၇သည္။
Be Pace ႏွင္. Be Seen တို.ကေတာ.၊ ေမာ္ေတာ္ေဝးမွာ မီးထြန္းျပီး ေမာင္းတတ္ၾကသည္။ ခတ္ေဝးေဝးက ေရွ.ကလာေသာ ယာဥ္ေမာင္းတို. သိေအာင္ျဖစ္သည္။ ကားတစီးနွင္.တစီး ေက်ာ္မည္ဆိုပါလွ်င္လည္း၊ လိုအပ္သလို အခ်က္ျပ signal သံုးျပီး၊ ေက်ာ္တက္ျခင္းျဖင္. မိမိဘာလုပ္မည္ဆိုသည္ကို အမ်ားျမင္ေစျခင္း Be Pace၊ ေရွ.ကားႏွင္. ခတ္ခြာခြာ ေမာင္းျခင္း၊ ပံုမွန္အကြာအေဝးထားေမာင္းျခင္း၊ လိုအပ္သလို အရွိန္ေလ်ာ.ခ် ေမာင္းေပျခင္း အစရွိ သည္တို. ျဖစ္သည္။ ကားေမာင္းျခင္းသည္ ေမာ္ေတာ္ေဝးေပၚတြင္၊ Competitive အျပိဳင္ေမာင္းျခင္း မဟုတ္ပါပဲ Defensive အႏၱ၇ာယ္ကို ကာကြယ္ေသာ၊ ေစ.စပ္ေသာ၊ သတိႏွင္.ယွဥ္ေသာ ေမာင္းျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု၊ driving essential skills ဆိုေသာ စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေပသည္။
ေမာ္ေတာ္ေဝး ( ဟိုင္းေဝး) သို. မတက္ေ၇ာက္မွီ၊ အေကာင္းဆံုးအၾကံဳျပဳလိုသည္မွာ၊ Seat Bealt ထိုင္ခံု ခါးပတ္မ်ား၊ ဒရိုင္ဘာေ၇ာ၊ ထိုင္လိုက္ပါသူတို.ပါ၊ တတ္ထားသင္.ၾကသည္။ ထိုင္ခံုတတ္ထားျခင္းျဖင္.၊ အေ၇းအေၾကာင္းျဖစ္ခဲ.ေသာ္၊ ကားေပၚမွ စင္ထြက္ျခင္း၊ လမ္းမေပၚသို.ျပဳတ္က်ျခင္း၊ စတီယာတိုင္ျဖင္. ၇င္ဘတ္ေစာင္.ပစ္ျခင္း အစရွိေသာ အႏၱ၇ာယ္မ်ား၊ ေဘးဒုကၡမ်ားမွ၊ ကာကြယ္ႏိုင္ေတာ.သည္။ ေရွ.မွန္ ႏွင္. ေဘးမွန္မ်ား ၾကည္လင္ သန္.စင္ေနပါေစ။ မိမိ၏ က်န္းမာေ၇း ပံုမွန္ လန္းဆန္းမွဳ.ရွိပါေစ။ အ၇က္လံုးဝ ေသာက္စားျပီး မေမာင္း၇ပါ။ ေမာ္ေတာ္ေဝးေပၚတက္ေ၇ာက္ ေမာင္းႏွင္ ေနစဥ္ ကာလ Hand Phone ေျပာျခင္းကို ေရွာင္ရွားပါ။ မိမိ၏ အာရံုကို distraction ျဖစ္ေစပါသည္။ ပင္ပန္း၊ႏြမ္းနယ္မည္ဆိုပါလွ်င္၊ ေခတၱ ခန လမ္းနေဘးမွာ အနားယူလိုက္ပါ။ ႏိုင္ငံ၇ပ္ျခားမ်ားရွိ highway တို.တြင္ေတာ.၊ ၁နာ၇ီ ခ၇ီးေလာက္ ေ၇ာက္တိုင္း၊ service station ေခၚ ခနတျဖဳတ္ အနားယူ၊ အခင္းၾကီး အခင္းေလး သြားခန္းမ်ား၊ ေမြးစကေလးမ်ားအတြက္၊ baby changing room အႏွီးလဲလည္ေသာသီးသန္.အခန္းမ်ား၊ tea shop မ်ား၊ ဓါတ္ဆီျဖည္.ႏိုင္၇န္၊ ဓါတ္ဆီဆိုင္မ်ား၊ အစရိွသည္တို. အျမဲထားရွိထားသည္။ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ခနတျဖဳတ္ အေညာင္းအညာေျဖ၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ ျပန္လည္ refreshment ျဖစ္ေစ၇န္ ထားရွိေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံလို ပူပင္းေသာ အ၇ပ္ေဒသတြင္၊ ဟိုင္းေဝးကို မတည္ေဆာက္မွီ၊ အဆိုပါ service station မ်ားအား ပထမဦးစြာ၊ ထည္.သြင္း စဥ္းစား ဖို.လိုေတာ.သည္။ ၇န္ကုန္ မႏၱေလး ဟိုင္းေဝးတြင္၊ အနဲဆံုး ျမိဳ.တျမဳိ. ျဖတ္ေက်ာ္တိုင္း၊ ျမိဳ.အဝင္ေန၇ာေလာက္တြင္၊ service station မ်ား၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာ အဆင္. ထားရွိလွ်င္၊ အနားယူခြင္.၇ေသာ၊ ဒရိုင္ဘာမ်ားအတြက္၊ ပင္ပန္းမွဳ.၊ ကို တားဆီးႏိုင္ျပီး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထိခိုက္ ဒဏ္၇ာ၇မွဳ.တို.လည္း၊ တဖက္က၊ ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ေတာ.မည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဟိုင္းေဝးအေနအထားတို.သည္၊ တနာ၇ီ မိုင္ ၁၀၀ ႏွံဳး ေမာင္းခြင္.ျပဳထားသည္ထားဦး၊ အေကြ.အေကာက္မ်ား မ်ားျပားသျဖင္.၊ အမွန္တကယ္တြင္၊ တနာ၇ီမိုင္ ၇၀ ထက္ပိုမေမာင္းသင္.ေၾကာင္း၊ အၾကံျပဳလိုသည္။ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္၊ လမ္းမ်ား ေျဖာင္.ျဖဴးေနသည္ပင္၊ အမ်ားဆံုး တနာ၇ီမိုင္ ၇၀ အထိသာေမာင္းခြင္.ျပဳထားသည္။
အေၾကာင္းရွိလို. ဘ၇ိတ္အုပ္၇ေသာ္၊ တနာ၇ီ မိုင္ ၂၀ ေမာင္းေနေသာကားသည္ ဘ၇တ္အုပ္ပါက၊ ေပ ၄၀ ေ၇ာက္မွ၊ ကား၇ပ္တန္.မည္။ တနာ၇ီ ၆၀ မိုင္ႏွံဳးေမာင္းေနေသာကားသည္၊ ဘ၇ိတ္ရုတ္တ၇က္အုပ္ပါက၊ ေပ ၂၄၀ ေ၇ာက္မွ၊ ကား၇ပ္မည္။ တနာ၇ီ မိုင္ ၇၀ ေမာင္းေသာကားသည္၊ ဘ၇ိတ္အုပ္ပါက၊ ၃၁၅ ေပအထိေ၇ာက္မွ ကား၇ပ္ပါမည္။ ကားအစီး ၂၄ ကားခန္.အကြာအေဝးျဖစ္သည္။ ပူးတြဲပါ တိုင္းထြာခ်က္အ၇ ဘ၇ိတ္အုပ္လွ်င္ ေ၇ာက္သြားသည္.၊ မွတ္သားဖြယ္ သတိေပးလမ္းညႊန္အား၊ ေလ.လာႏိုင္ေတာ.သည္။
Credit to myanmartodaynews.com
No comments:
Post a Comment