June 12, 2015
တေစၦေျခာက္မယ့္ ေနျပည္ေတာ္
လာမယ့္ ႏိုဝင္ဘာလေရာက္ရင္ ေနျပည္ေတာ္မွာ အစိုးရရံုးစိုက္တာ (၁၀) ႏွစ္ ရွိသြားပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ စည္းစည္းကားကား မရွိတဲ့အတြက္ ညဘက္ေရာက္သြားရင္ တေစၦေျခာက္မလား ေအာက္ေမ့ရတယ္လို႔ မၾကာေသးခင္က ေရာက္သြားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသတင္းသမားတဦးက ေျပာပါတယ္။ နယူးေရာက္ၿမိဳ ႔ထက္ (၆) ဆေလာက္ပိုၿပီး က်ယ္ဝန္းတာမို႔ ကားစီး (၂၀) ၿပိဳင္ေမာင္းႏိုင္တဲ့ လမ္းမႀကီးလည္း ရွိပါတယ္။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြအျပင္ ေဂါက္ကြင္းေတြနဲ႔ တိရစာၦန္ဥယ်ာဥ္ ရွိေပမယ့္ လူသြားလူလာ ကင္းမဲ့ေနၿပီး ေန႔လယ္ပိုင္း ေရာက္လာရင္ေတာင္ လမ္းသန္႔ရွင္းေရး အလုပ္သမားေတြကိုသာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္တဲ့။
အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတာကို ေနျပည္ေတာ္သစ္က ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနၿပီး ျပည္သူလူထုရဲ ႔ ႏြမ္းပါးမႈကို ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ ႔က ျပသေနတယ္လို႔ ႏိုင္ငံျခားစာနယ္ဇင္းက ေရးပါတယ္။ ထူးဆန္းတာကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္အေၾကာင္း အေကာင္းေျပာသူဆိုလို႔ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနတာပါ။ ဆင္းရဲသားမ်ားတဲ့ ႏုိင္ငံမွာ ဒီေလာက္အကုန္အက်ခံၿပီး အစိုးရအတြက္ ၿမိဳ ႔ေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္တာကို အံ့ၾသေနၾကပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္က စရိတ္အကုန္အက်မ်ားသေလာက္ အက်ဳိးရွိမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ သံုးသပ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္လို႔ ကုန္က်တဲ့စရိတ္ကို သိဖို႔ခက္ပါတယ္။
စစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဳးႀကီးသန္းေရႊရဲ ႔ လွ်ဳိဝွက္စီမံကိန္းအေနနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ေၾကာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း ေမွာ္ဝန္းသားဦးခင္ညႊန္႔ရဲ ႔ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ အေဆာက္အံုေတြကိုေတာ့ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဳးႀကီးေမာင္ေအး က တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ရဲ ႔ လွ်ဳိ ႔ဝွက္စီမံကိန္းကို ဓါတ္ပံုရိုက္သူေတြ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံရတဲ့ သတင္းကိုလည္း အေစာပိုင္းက မၾကာခဏ ၾကားရပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ရတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာကို ပညာရွင္ေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာၾကေပမယ့္ ဆင္ျဖဴ (၅) ေကာင္ ေမြးထားၿပီး ေရႊတိဂံုေစတီအတု တည္ေဆာက္ထားတာကိုၾကည့္ရင္ ေဗဒင္ေဟာကိန္းအရလုပ္တာ ျဖစ္ဖို႔မ်ားပါတယ္။
ေနျပည္ေတာ္က အေဆာက္အဦးႀကီး (၃၁) ခုဟာ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆ (၁) ခုျဖစ္တဲ့ သတၱဝါတို႔ ျဖစ္တည္ရာ (၃၁) ဘံုကို ရည္ညြန္းတယ္လို႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတာဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီး ျဖစ္လာပါတယ္။ ဥပမာ ရန္ကုန္-ေမာ္လၿမိဳင္-ထားဝယ္ ကားလမ္းကို ျပဳျပင္ဖုိ႔ က်ပ္သန္း (၅) ေထာင္သာ အကုန္ခံေပမယ့္ (၃) မုိင္သာရွိတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ကားလမ္းမွာေတာ့ က်ပ္သန္း (၁) ေထာင္ေက်ာ္ သံုးတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္က ကားလမ္းေတြ ေကာင္းမြန္ၿပီး က်န္ေဒသေတြမွာေတာ့ ျပင္ဆင္မႈ နည္းပါးတဲ့အတြက္ အေျခအေန ဆိုးဝါးေနပါတယ္။ ကားအသြားအလာ အလြန္နည္းတဲ့ ေနျပည္ေတာ္က ကြန္ဂရစ္လမ္းမႀကီးေတြကို ကတၱရာေစး ထပ္ေလာင္းၿပီး အဆင့္ျမွင့္တာကိုလည္း အံ့ၾသေနၾကပါတယ္။
ေနျပည္ေတာ္ဟာ အစိုးရရံုးစိုက္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမိဳ ႔ေတာ္သာျဖစ္တာမို႔ လက္ရွိတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းအားလံုးကို ရပ္ဆုိင္းသင့္ေၾကာင္း အမ်ုိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ေဖေဖၚဝါရီ (၁၀) ရက္ေန႔က ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏ္စိုး ေျပာသြားတာကို ျမန္မာတိုင္း(စ္) သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ေျမယာေတြကို သိမ္းယူၿပီး ကားလမ္းႀကီးေတြကို ကြန္ရက္လို ေဖာက္လုပ္ေနေပမယ့္ အသံုးျပဳသူ မရွိဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္နဲ႔ ဆက္ထားတဲ့ ကားလမ္းေတြမွာ ကားမေျပာနဲ႔ ဆုိင္ကယ္သြားတာေတာင္ မေတြ႔ရဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ေဝးတဲ့ ေနျပည္ေတာ္မွာ စက္မႈဇုန္ တည္ေထာင္လို႔ အက်ဳိးမရွိႏိုင္ပါဘူး။ စီးပြားေရးၿမိဳ ႔ေတာ္ ျဖစ္လာဖို႔ အေျခအေနမေပးတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္လက္တည္ေဆာက္ေနတာ ရပ္ဆိုင္းသင့္ေၾကာင္း ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏ္စိုးက အမ်ုိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေျမယာအမ်ားအျပားသိမ္းယူၿပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ကို အစိုးရရံုးေျပာင္းၿပီး (၄) ႏွစ္အၾကာ ၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ ေနျပည္ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ဥပေဒကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဳးႀကီးသန္းေရႊက ျပ႒ာန္းပါတယ္။ ဒီဥပေဒအရ ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီဟာ တည္ေတာက္ေရးလုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ လုပ္ခ်င္တာအားလံုးကို လုပ္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္မႈကို ထိပ္တန္းလွ်ဳိ ႔ဝွက္ခ်က္ လုပ္ထားၿပီးေတာ့ တည္ေဆာက္ၿပီး (၄) ႏွစ္အၾကာမွ ထင္သလို လုပ္ခြင့္ေပးတဲ့ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရလုပ္တာ အားလံုးမွန္ေၾကာင္းေျပာတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။
ထင္သလုိ သိမ္းယူၿပီး ျပန္လည္စြန္႔လႊတ္တဲ့ေျမကို အသိမ္းခံရသူက စံုစမ္းဖို႔ ေနျပည္ေတာ္ခရိုင္နဲ႔ ၿမိဳ ႔နယ္ေတြမွာ ေျမအသံုးခ်မႈ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီရံုး (၁၁) ခု ဖြင့္လွစ္ထားရပါတယ္။ ၿမိဳ ႔နယ္ (၄) ခုစီ ပါဝင္တဲ့ ခရိုင္ (၂) ခုကို ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီနယ္ေျမဆိုၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈေဒသ လုပ္ထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿမိဳ ႔နယ္ေဟာင္းေတြျဖစ္တဲ့ တပ္ကုန္း၊ ပ်ဥ္းမနားနဲ႔ လယ္ေဝးမွာသာ လူေနမ်ားၿပီး အစိုးရရပ္ကြက္မွာ လူေနက်ဲပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္သြား အျမန္လမ္းမွာ လမ္းဖြင့္လွစ္တဲ့ ၂၀၀၉ ကစၿပီး (၅) ႏွစ္အတြင္း ကားေမွာက္လို႔ ေသဆံုးသူ (၄၀၀) နီးပါး ရွိလာတဲ့အတြက္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက ဦးေဆာင္ၿပီး အျမန္လမ္းတေလွ်ာက္ ပရိတ္ရြတ္ရေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
ဦးေအာင္ခင္, ေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း / ဗြီအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)
Labels:
သတင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment