အပိုင္း(၂) အားဆက္လက္ေ၇းသာ၇ေသာ္၊ သက္ဆိုင္၇ာ ဌာနျဖစ္ေသာ DSA ( Driving
Standards Agency ) အေနျဖင္. အဘယ္သို. Instructor သင္တန္းမ်ားအတြက္၊
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ခ်မွတ္ လုပ္ကိုင္ေၾကာင္း ေ၇းသားလိုပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ
ကုန္းလမ္းဌာန အေနျဖင္.၊ စံနမူနာယူစ၇ာ၊ ေလ.လာ
စ၇ာေကာင္းေလာက္သည္၊ ဆိုပါလွ်င္ မမွားႏိုင္ေပ။ ႏိုင္ငံ၇ပ္ျခား
တိုင္းျပည္မ်ားမွ၊ သုေတသနလုပ္ထားျပီးသား အဖြဲ.အစည္းေတြဆီက၊ စံနမူနာယူ
လုပ္ကိုင္ၾက တာဟာလည္းပဲ၊ မွာယြင္းေသာ လုပ္ကိုင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါေပ။
ယာဥ္ေမာင္းသင္ ဆ၇ာမ်ားအတြက္၊ ဆ၇ာမျဖစ္မီွ၊ အပိုင္း ၃ ပိုင္း
ခ်မွတ္ေပးထားပါသည္။ အပိုင္း(၁)မွာ သီအို၇ီ ေျဖဆို၇ေသာ အပိုင္းျဖစ္ျပီး၊
သက္ဆိုင္၇ာက ခ်မွတ္ထားေသာ အခ်က္အလက္တို.ႏွင္.ကိုက္ညီသူတို.၊ ပထမဆံုး DSA
မွာ Register လုပ္၇ပါသည္။ ဆ၇ာလုပ္မည္.သူသည္ အနဲဆံုး ၃ ႏွစ္ UK full license
သက္တမ္းကိုင္ေဆာင္ထားသူျဖစ္၇မည္.အျပင္၊ အသက္ ၂၁ ႏွစ္အထက္ျဖစ္၇မည္။
သို.ဆိုပါလွ်င္၊ ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ား ႏွင္. ျပည္.စံုေသာ္၊
ေလွ်ာက္လႊာ ပံုစံform ျဖည္.ျပီး၊ ၇ာဇဝတ္မွဳ.ကင္းရွင္းေၾကာင္း အေထာက္အထားအား
ပူးတြဲ တင္ျပေလွ်ာက္ထား၇ေတာ.သည္။ DSA ဌာနက စီစစ္မွဳ.မ်ား
ျပဳလုပ္ျပီးေသာအခါ၊ ADI စာေမးပြဲမ်ားအတြက္၊
စတင္ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိကိုယ္ပိုင္နံပါတ္သတ္မွတ္ခ်က္
ေပးပို.ကာ၊ မည္ကဲ.သို.၊ ျပင္ဆင္မွဳ.မ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ADI
Preparation Package ဖိုင္တြဲကို ေပးပို.ေတာ.သည္။
အဆိုပါလမ္းညႊန္ဖိုင္တြဲတြင္၊ ပထမပိုင္းအဆင္. အေနျဖင္. သီအို၇ီ
ေမးခြန္းစာေမးပြဲကို ေမးခြနး္ ၁၀၀ ႏွင္. ဗြီဒီယိုျမင္ကြင္း ၁၄ခုတို.ကို
ေျဖဆို၇မွာျဖစ္ျပီး၊ ေအာင္မွတ္သည္ ေမးခြန္း တစ္၇ာအနက္ ၈၅ မွတ္၇လွ်င္၄င္း၊
video scene ေျဖဆိုမွဳ.ကို အမွတ္ ၅၇မွတ္ အသီးသီးတို.၇မွသာ၊ သီအို၇ီကို
ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း၊ ၄င္းေျဖဆိုမွဳ.တို.အား ကြန္ျပဴတာေပၚမွာပဲ ေျဖဆို၇ျပီး
သတ္မွတ္ထားေသာအခ်ိန္ စုစုေပါင္းသည္၊ ၁နာ၇ီအတြင္း အားလံုးေျဖဆိုျပီး
ျဖစ္ေပမည္။၄င္း စာေမးပြဲအတြက္၊ သတ္မွတ္ထားေသာ၊ ေမးခြန္းမ်ားျဖစ္ေသာ
လမ္းစည္းကမ္းဆိုင္၇ာ၊ ယဥ္ေမာင္းစည္းကမ္းဆိုင္၇ာ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဆိုင္၇ာ
သတ္မွတ္ထားေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊ လမ္းေပၚတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ road signs
လမ္းညႊန္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား အစရွသည္.၊ အခ်က္မ်ားအားလံုးကို
နာလည္သေဘာေပါက္မွသာ၊ မိမိတို. သည္ မိမိတို.၏ တပည္.မ်ားကို သင္ၾကားေသာအခါ
စံနစ္တက် သင္ႏို္င္၇န္ အတြက္ အေသအခ်ာ စီစဥ္ထားသည္။ ၄င္း သီအို၇ီအား
ျပင္ဆင္၇န္ အခ်ိန္ကာလသည္၊ အနဲဆံုး ၆လ ျဖစ္သည္။ ေမးခြန္းေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္အား
ေကာင္းေကာင္းေျဖႏိုင္ျပီဆိုပါက၊ စာေမးပြဲေျဖ၇န္၊ စာေမးပြဲေၾကးေပးကာ၊ DSA
စာေမးပြဲစီစစ္ေ၇းဌာနအား၊ ေျဖဆို၇က္ကို booking လုပ္၇န္ျဖစ္ေတာ.သည္။
စာေမးပြဲတြင္ ေမးခြန္း တစ္၇ာေျဖ၇ျပီး၊ ၄င္းေနာက္တြင္ video click
ေျဖဆိုမွဳ.ဆက္ေျဖ၇သည္။ ၄င္းေျဖဆိုမွဳ.မ်ိဳးမွာ၊ မိမိသည္
ယာဥ္ေမာင္းတေယာက္အျဖစ္ ေမာင္းလာစဥ္၊ လမ္းေပၚတြင္ မိမိအား အရွိန္ေလ်ာ.ခ်ျပီး
သတိ ဝိ၇ိယျဖင္.၊ အႏၱ၇ာယ္ကင္းေစ၇န္ လုပ္ေဆာင္၇သည္.ပမာ၊ video ေပၚတြင္
ေတြ.သမွ်၊ အႏၱ၇ာယ္မ်ားကို ေ၇ွာင္ရွား၇ေသာ လုပ္ေဆာင္မွဳ.မ်ား၊
အမ်ားလမ္းသံုးဆြဲသူမ်ားကို တုန္.ျပန္၇ေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားကို
ေတြ.လွ်င္ေတြ.ခ်င္း mouse အား click လုပ္၇ေသာ၊ ေျဖဆိုမွဳ.သာျဖစ္သည္။ TV
game ကစားေသာနည္းႏွင္. အလားတူ တူသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ လမ္းမေပၚတြင္
ကားေမာင္းေန၇သည္. အတိုင္း ေ၇ွ.က လမ္းမ၇ဲ. ျမင္ကြင္းကို တုန္.ျပန္၇ေသာ
စစ္ေဆးမွဳ.မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သူတို.အေခၚမွာ Hazard Perception Test ဟုေခၚသည္။
အဆိုပါစာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ပါက၊ ေအာင္လက္မွတ္ကို ကြန္ပ်ဴတာက ထုတ္ေပးသည္။
သီအို၇ီကို ေအာင္ျမင္ျပီးပါက၊ ေနာက္တစ္ဆင္.ျဖစ္ေသာ၊ မိမိ၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
ေမာင္းႏိုင္မွဳ. က်ြမ္းက်င္မွဳ. လက္ေတြ. စစ္ေဆးမွဳ.( driving practical
test ) အတြက္ျပင္ဆင္၇သည္။ ၄င္းစာေမးပြဲအား ကားေမာင္းတတ္တိုင္း
ေအာင္ျမင္မည္ဟု ထင္မွတ္ကာသြားေျဖလွ်င္ က်ဖို.မ်ားေတာ.သည္။ ၊ အေသအျခာ
ေလ.က်င္.မွဳ. မျပဳပဲ ေျဖဆိုေသာ္၊ စာေမးပဲြက်ႏိုင္ေတာ.သည္။ ေျဖဆိုခ်ိန္
၁နာ၇ီ ယာဥ္ေမာင္းျပသ ၇မည္ျဖစ္ျပီး၊ စစ္ေဆးသူအား အဆင္.ျမင္.ေသာ
ယာဥ္ေမာင္းပညာကို စည္းကမ္းနည္းလမ္းအတိုင္း၊ DSA ၏ လန္းညႊန္ခ်က္အတိုင္း
လမ္းေပါင္းဆံု၊ ၇ပ္ကြက္ေပါင္းဆံု၊ ေမာ္ေတာေဝးေခၚ အေဝးေျပးလမ္းမၾကီးမ်ား အစ
ရွိသည္တို.ကို၊ စစ္ေဆးသူ examiner ေခၚသြား၇ာ လမ္းမ်ားတို.ကို ေမာင္းျပ၇သည္။
maneuver exercise မ်ားျဖစ္ၾကသည္. လမ္းထဲတြင္ ျပန္ေကြ.ျပီး လာ၇ာလမ္းကို
ျပန္သြားေသာ ေလ.က်င္.ခန္း ( turn in the road)၊ လမ္းေဘးတြင္ ၇ပ္ထား ေသာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၏ အေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုး၇ပ္ျခင္း ( parallel park)၊
အေ၇းေပၚ၇ပ္တန္.ျခင္း ( emergency stop ) ၊ လမ္းမေပၚမွ လမ္းၾကားထဲသို.
ေနာက္ဆုတ္ ေကြ.ဝင္ျခင္း လက္ဝဲ ႏွင္. လက္်ာ (reverse round the corner left
& right)၊ အစရွိေသာ ေလ.က်င္.ခန္းမ်ားကို၊ သတ္မွတ္ထားေသာ
ကန္.သပ္ခ်က္မ်ားကို နားလည္ ၇င္ဝယ္ပိုက္ျပီး သတိထား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ၊
ability to drive as a high standard ေခၚ ယာဥ္ေမာင္း က်ြမ္းက်င္မွဳ.
စာေမးပြဲကို ေအာင္မွာျဖစ္သည္။ မွားယြင္းမွဳ. ကန္သပ္ခ်က္မွာ အနဲ.ဆံုး ၆ ခုသာ
ခြင္.ျပဳျပီး၊ အျခားလမ္းသံုးဆြဲသူမ်ား အား အႏၱ၇ာယ္ျဖစ္ေစေသာ
မွားယြင္းမွဳ.အား ျပင္းထန္ေသာအျပစ္ serious fault အျဖစ္သပ္မွတ္ကာ၊ အဲဒိ
မွားယြင္းမွဳ. တစ္ခုထဲပါလွ်င္ကို ၊ စာေမးပြဲက်ေတာ.သည္။ အလြန္ အဆင္.ျမင္.ေသာ
စာေမးပြဲျဖစ္သည္။ တခ်ိန္တြင္ ဆ၇ာျဖစ္မည္. ယခုေျဖဆိုသူ candidate သည္၊
အမွားမ်ားခဲ.ေသာ္၊ အဘယ္ကဲ.သို. မိမိ၏ တပည္.မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပး
ႏိုင္ေတာ.မည္နည္း။ သို.ျဖစ္၇ာ အလြန္ ေစ.စပ္ တိက်ေသာ စာေမးပြဲသာျဖစ္ေတာ.သည္။
ယခုကဲ.သို.
ဒုတိယအဆင္. စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ျပီးသူ ( Potential Driving Instructor )
PDI သည္၊ ေနာက္ဆံုးအဆင္.ျဖစ္ေသာ၊ သင္ၾကားမွဳ.ဖက္ဆိုင္၇ာ ( Instructional
Technique ) အတြက္ကို ျပင္ဆင္၇ေတာ.သည္။ PDI သည္ ability to teach
သင္ၾကားႏုိင္ေသာ အ၇ည္အခ်င္း ကို စစ္ေဆးေသာ ေနာက္ဆံုးအဆင္. လက္ေတြ.
စာေမးပြဲသာျဖစ္ေတာ.သည္။ ထိုသူမ်ားအား၊ တ၇ားဝင္ ကားေမာင္းသင္ခြင္.ျပဳ၇န္
ယာယီအေမာင္းသင္ လိုင္စင္ အား ၆လ ထုတ္ေပးသည္။ ၄င္းလိုင္စင္အား
ေလွ်ာက္ထားခြင္.ျပဳသည္။ စာေမးပြဲတြင္ စာစစ္ေဆးသူ examiner ( Supervision
Examiner ) SE အား ယာဥ္ေမာင္း သင္ျပ၇မည္ ျဖစ္သည္။ စစ္ေဆးသူသည္ လံုးဝ
မတတ္ေသးေသာ၊ တပည္.ဟန္ အသြင္ေဆာင္ထားသည္။ “Role-play” လုပ္သည္ဟုေခၚသည္။
သို.ျဖစ္၇ာ PDI သည္၊ Pink License ( ယာယီအေမာင္းသင္ခြင္.လိုင္စင္ ကို DSA
တြင္ ေလွ်ာက္ထား၇သည္။ ၆ လ လက္ေတြ.သင္ၾကား၇န္ခြင္.ျပဳသည္။ Learner
တပည္.ရွာ၇သည္။ ယူေက ႏိုင္ငံတြင္ ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းမ်ား
အျမားအျပားရွိသည္။ ၄င္းတို.က instructor ျဖစ္လိုသူမ်ားအား
တပည္.မ်ားရွားေပးသည္။ ၄င္းတို. ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ၆လ အလုပ္ေပးသည္။ မိမိတို.၏
ကားမ်ားကိုလည္းေပးထားသည္။ ကားငွားေပးထားသည္.သေဘာမို. ဝင္ေငြလည္း၇သည္။
၄င္း၇သည္.အ ထဲမွ ကားခကို ျပန္ႏုတ္ယူသည္။။ နာ၇ီ ၄၀ သင္တန္းေပးသည္။
ေနာက္ဆံုးအဆင္.စာေမးပြဲမေျဖမွီ၊ ေျဖ၇န္ဌာနသို. သြားေသာအခါ၊
သင္တန္းေက်ာင္းမွ ေထာက္ခံခ်က္အား စစ္ေဆးသူ examiner အား ေပးအပ္၇သည္။
မိမိတို.သည္ သင္ၾကားသည္. ဘာသာ၇ပ္အား training ယူ၇ာတြင္ နာ၇ီ ၄၀
၇ယူျပီးျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားျပ၇သည္။ သင္တန္းသား သင္တန္းသူမ်ားကို
အေမာင္းသင္ေပးခြင္.၇သျဖင္.၊ သင္ၾကားမွဳ.အေတြ.အၾကံဳ၇သည္။ ပန္းေ၇ာင္ training
license မေလွ်ာက္ထားခဲ.ပါက၊ စာေမးပြဲသြားေျဖေသာအခါ Examiner ကို နာ၇ီ ၄၀
အတြက္ ေထာက္ခံခ်က္ေပး၇န္ မလိုေပ။ ( အပိုင္း ၃ အားဆက္လက္ အားေပး ဖတ္ရွဳ.
ႏိုင္ပါသည္)။
Credit to myanmartodaynews.com
No comments:
Post a Comment