ဆရာ ဦးေအးျငိမ္း
ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္
ဤေဆာင္းပါးကို
ေရးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ကြ်န္ေတာ္ သိလွၿပီ၊ တတ္လွၿပီ၊
ျမန္မာစာကို ကြ်မ္းက်င္လွၿပီ၊ ကြ်န္ေတာ္ေရးသမွ် ေျခာက္ျပစ္ကင္း
သဲလဲစင္သည္ဟု ဆိုလိုရာမေရာက္ေၾကာင္း ဦးစြာပထမ ေျပာလုိပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေရးရသည့္ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ျမန္မာမ်ားျဖစ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္
ကိုယ့္စာျဖစ္ေသာ ျမန္မာစာကို တန္ဖိုးထားေလးစားကာ ေရးသား၊ ေျပာဆိုၾကရန္
တိုက္တြန္းလိုရင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေရးခဲ့သည္မ်ားမွ
အမွားမ်ားကိုလည္း ေထာက္ျပေ၀ဖန္ အႀကံျပဳၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါသည္။
အမွားကိုသိမွ အမွန္ျပင္ႏုိင္မည္။ မွားသည္ကို မွားမွန္းမသိလွ်င္ တစ္သက္လံုး
အမွားႀကီးႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြားေနရေတာ့မည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က
ေထာက္ျပေ၀ဖန္လိုက္သျဖင့္ ျပင္လုိက္လွ်င္ လမ္းမွန္ေပၚေရာက္လာႏိုင္သည္။
ဤေဆာင္းပါးတြင္
ျမန္မာစာ အေရးအသား၊ အေျပာအဆို တိုးတက္လာေစေရးအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ေလ့လာမိသမွ်၊
တတ္သမွ်၊ မွတ္သမွ်ကေလးႏွင့္ တင္ျပပါမည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏
အမွားကိုေထာက္ျပလွ်င္လည္း အျပစ္တင္ရန္၊ ရႈတ္ခ်ရန္ မဟုတ္ဘဲ
အမွန္ျဖစ္ေစလိုေသာ ေစတနာႏွင့္သာျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္အသိေပးလိုပါသည္။ ..................................
ယခုေခတ္တြင္
ကြန္ျပဴတာကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးလာႏိုင္သည္သာမက အင္တာနက္မွာလည္း
လက္လွမ္းတမီ တြင္ရိွေနသည္ျဖစ္ရာ အင္တာနက္တြင္ လူႀကီးလူငယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
စာေတြဖတ္ၾက၊ ေရးၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ ေ၀ဖန္ၾက၊ ႏွီးေႏွာၾက လုပ္လာတာေတြ႔ရသည္မွာ
၀မ္းသာစရာ ေကာင္းပါသည္။ ဤသို႔တစ္ဦးအျမင္ကို တစ္ဦးေဆြးေႏြး၊ ေ၀ဖန္ျခင္းမွ
အသိသစ္၊ အျမင္သစ္မ်ား ရလာသည္။ မိမိအားနည္းခ်က္၊ မိမိအမွားကို သိလာႏိုင္သည္။
အမွားကိုသိၿပီး အမွန္ျပင္လုိက္ျခင္း ျဖင့္ တိုးတက္လာႏိုင္သည္။
၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ
ဤကဲ့သို႔ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားၾက၊ ေျပာဆိုၾကရာတြင္ ျမန္မာစာကို
အၿမီးအေမာက္တည့္ေအာင္ က်က်နန ေရးႏိုင္သူ ရွားလွသည္ကို ေတြ႔ရျခင္းပင္
ျဖစ္ပါသည္။ ေတြ႔ရေသာ အမွားမ်ားတြင္ စာလံုးေပါင္းမွားျခင္း၊
၀ါက်တည္ေဆာက္ပံုမွားျခင္း၊ အသံုးအႏံႈးမွားျခင္း၊ မည္သည့္ေနရာ၌
မည္သည့္စာလံုးသံုးရမည္မသိျခင္း စသည္တို႔ ပါပါသည္။ အခ်ိဳ႔စာမ်ားကို
ဖတ္ျခင္းအားျဖင့္ ထိုသူသည္ ျမန္မာစကားကိုပင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာတတ္
ေသးေၾကာင္း ခန္႔မွန္းလို႔ရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္
ျမန္မာစာဆရာတစ္ဦးမဟုတ္ပါ။ ျမန္မာစာေပ ပညာရွင္တစ္ဦးလည္း မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္
ျမန္မာစာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ အင္တာနက္
စာမ်က္ႏွာေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ျမန္မာလို ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေရးထားသည္မ်ားကို
ေတြ႔ရေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္စိတ္မခ်မ္းသာပါ။ သည္အေၾကာင္း မၾကာခဏ
ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိပါသည္။ ျမန္မာ website ေပါင္း မ်ားစြာကို
ေမႊေႏွာက္ဖတ္ရႈတိုင္းလုိလုိပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ျမန္မာစာ အားနည္းေနရျခင္းအေပၚ ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိသည့္ အခ်က္အခ်ိဳ႔ကို တင္ျပပါမည္။
ပထမဦးဆံုးႏွင့္
အဓိကအက်ဆံုး တရားခံမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ဖို႔ မ်ားပါသည္။
အမ်ားသူငါအသိ ျဖစ္သျဖင့္ အက်ယ္မခ်ဲ႔လိုေတာ့ပါ။ လိုရင္းကိုသာ ဆိုပါမည္။
ယခုပညာေရးစနစ္တြင္ ဆယ္တန္းမွလဲြ၍ အတန္းတိုင္းကို အက်မရိွ၊
ရာႏံႈးျပည့္ေအာင္စနစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ဤမူကုိ
ခ်မွတ္ထားမွန္း ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္ပါ။ ရလဒ္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ား
ဆယ္တန္းထိေရာက္လာသည့္တိုင္ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္၊ ပထ၀ီ၊ သမိုင္း၊ သိပံၸ၊ သခၤ်ာ။
မည္သည့္ဘာသာရပ္ကိုမွ မယ္မယ္ရရ မတတ္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
လက္ရိွရန္ကုန္တြင္
ဆယ္တန္းတက္ေနသူ တူမေလးေျပာျပသျဖင့္ ဆရာဆရာမမ်ားမွာ ေက်ာင္းတြင္ စာကို
ေသေသခ်ာခ်ာ မသင္ဟု သိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေဒသျဖစ္သည့္
ေလးမ်က္ႏွာအထက္တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာမူ ေန႔မအား၊ ညမအား၊
အားႀကိဳးမာန္တက္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေနသည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။ ျမန္မာျပည္မွ ဆရာ၊
ဆရာမမ်ား စာကိုေကာင္းေကာင္းမသင္ဟု ၀ါးလံုးရွည္ႏွင့္ သိမ္းရမ္းဘို႔ေတာ့
မသင့္ပါ။ ေကာင္းေကာင္း မသင္သည့္ ေက်ာင္းမ်ားရိွသလို၊ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေပးေသာ
ေက်ာင္းမ်ားလည္း ရိွပါသည္။
မေအာင္မေနရ
ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ စာႀကိဳးစားသည္ျဖစ္ေစ၊
မႀကိဳးစားသည္ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ေအာင္မွာပဲ ဟု စိတ္ထဲတြင္စဲြထားေလရာ
စာကိုစိတ္မ၀င္စားေတာ့ပဲ၊ စာေမးပဲြေအာင္ရံုေလာက္သာ က်က္မွတ္ၾကပါေတာ့သည္။
က်က္မွတ္သည္ဆို ေတာ္ေသး။ ခိုးခ်သည္က ပိုဆိုးပါသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမဟူသည္
ေက်ာင္းသားကို စာႀကိဳးစားလာေစရန္ အတင္းခ်ဳပ္ခ်ယ္၊ ႀကိမ္းေမာင္း မာန္မဲ၍မရ။
ေက်ာင္းသားကိုယ္ႏိႈက္က ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ရိွရန္ လိုေပသည္။
ဤတြင္စကားစပ္မိ၍
ေက်ာင္းသားကို ရိုက္မိသျဖင့္ အတိုင္ခံရကာ အလုပ္ျပဳတ္သြားေသာ
ဆရာမတစ္ဦးအေၾကာင္း အနည္းငယ္ေျပာလိုပါသည္။ ထိုဆရာမမွာ အျခားသူမဟုတ္။
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ အတန္းေဖာ္တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက စာေတာ္သည္။ စာသင္ရတာကိုလည္း အလြန္၀ါသနာပါသည္။ ျဖစ္ပံုမွာ
သူသင္သည္ကို ႀကိဳးစားပမ္းစား မသင္ယူ၊ မေလ့လာေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအား
ေစတနာလြန္ကာ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမမိျခင္း ျဖစ္၏။ ဤသည္ကို ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက တိုင္သျဖင့္ အလုပ္မွ ထုတ္ပယ္ခံရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္သတင္းၾကားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အလြန္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ား
အက်မ်ားလွ်င္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ ထုေခ်လႊာတင္ရမည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး
အေထာင္းခံရမည္။ သည္ေတာ့ မည္သူသည္ အမိုက္ခံကာ စာေမးပဲြကို အက်မ်ားေအာင္
လုပ္ပါမည္နည္း။ မ,ေပါင္းတစ္ေထာင္ သားသမီးမ်ား အားလံုးကို မည္ကဲ့သို႔ ေအာင္,
ေအာင္ သင္ပါမည္နည္း။ သည္ၾကားထဲ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း
စာမႀကိဳးစားျပန္ဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုး ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လုပ္စရာ
တစ္နည္းသာရိွပါသည္။ စာမသင္ဘဲ ေမးခြန္းေပး၊ အလြတ္က်က္ခိုင္းကာ ေျဖသည့္နည္း
ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္ မသိပါ။ ေမးခြန္းေပး အလြတ္က်က္ၿပီး
ေျဖခိုင္းတာေတာင္ ရာႏံႈးျပည့္ ေအာင္မည္ဟု အာမ, မခံႏိုင္။
က်သူမ်ားရိွပါလိမ့္မည္။ ထိုက်သူမ်ားကိုေတာ့ မျဖစ္ျဖစ္သည့္နည္းႏွင့္
ေအာင္ေစရန္ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ေျဖခိုင္းၿပီး အေအာင္ေပးလိုက္ရသည္။
ကြ်န္ေတာ္ၿပီးခဲ့သည့္အေခါက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလက ေမြးရပ္ေျမသို႔ျပန္စဥ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေဒသမွ အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ဆယ္တန္းေရာက္လာတာေတာင္ A ကေန Z အထိ အစအဆံုးမသိတဲ့သူရိွတယ္ ဟု ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာျပပါသည္။ ဤသည္မွာ အထက္ပါ ပညာေရးစနစ္၏ ေနာက္ဆက္တဲြ ရလဒ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ေခတ္
ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးအေပၚ အားမရ၍ ကြ်န္ေတာ္
ေက်ာင္းသင္ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါသည္။ ရန္ကုန္မွ
ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္တြင္ အတန္းေပါင္းစံုမွ ျပဌာန္းစာအုပ္
အားလံုးလိုလိုရိွပါသည္။ ၀ါသနာအရ ကြ်န္ေတာ္ စုေဆာင္းထားျခင္း ျဖစ္၏။
ဆရာႀကီးမ်ားမွ ေရြးခ်ယ္ျပဌာန္းထားသည္ျဖစ္ရာ ျပဌာန္းထားခ်က္မ်ားမွာ
မဆိုးလွဟု ဆိုရပါမည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤျပဌာန္းစာအုပ္မ်ားကို ေက်ာင္းသူ၊
ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေသေသခ်ာခ်ာေရာ လွန္ၾကည့္ၾကရဲ့လား ဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ
ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းမွ ေပးလုိက္ေသာ စာေမးပဲြတြင္ေမးမည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ အေျဖကို က်က္လွ်င္ စာေမးပဲြအတြက္ လံုေလာက္ေနၿပီျဖစ္ရာ ဤစာအုပ္မ်ားကို အပင္ပန္းခံ ေလ့လာရန္ လုိပါဦးမည္လား။
ထို႔ထက္
ေက်ာင္းသားဦးေရရိွသေလာက္ ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ားကို ေရာင္းခ်ေပးႏုိင္ပါသလား။
ေရာင္းခ်ေပးႏိုင္သည့္တိုင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္
ျပဌာန္းစာအုပ္၀ယ္ရန္ တတ္ႏုိင္ၾကပါသလား။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဆယ္တန္းသာေရာက္လာသည္၊
အခ်ိဳ႔ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ျပဌာန္းစာအုပ္ကိုပင္ မျမင္ဖူးလုိက္သူ၊
မည္သည့္စာမ်ားကို သင္လို႔သင္လိုက္ရမွန္းမသိ သူ အေတာ္မ်ားစရာ
အေၾကာင္းရိွပါသည္။
အတန္းငယ္မ်ားကိုထားလွ်က္
၅ တန္းမွ ၉ တန္းထိ ေက်ာင္းသားမ်ားကို မင္းတုိ႔ အဂၤလိပ္စာမွာ ဘာေတြသင္ရသလဲ၊
ပထ၀ီမွာ ဘာေတြသင္ရသလဲ၊ သမိုင္း၊ သိပၸံ၊ ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ
ဘာေတြသင္ရသလဲ ဟု လိုက္လံ ေမးျမန္းစူးစမ္း၊ စာရင္းေကာက္ၾကည့္ရန္
သင့္လွပါသည္။ စိတ္၀င္စားစရာ ရလဒ္မ်ား ထြက္ေပၚလာပါလိမ့္မည္။ ေမးခြန္းကို
က်က္ေျဖေသာ ကေလးငယ္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ၎ဘာေတြက်က္လို႔ ဘာေတြသင္ေနရမွန္း
မည္ကဲ့သို႔ နားလည္ႏိုင္ပါမည္နည္း။
ဤသည္မွာ ယေန႔တက္သစ္စ လူငယ္မ်ား ျမန္မာစာ အားနည္းရျခင္း အဓိကအေၾကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဆရာ ဦးေအးျငိမ္း။
ျမန္မာစာသည္ တို႔စာ (၂) ကို ေမွ်ာ္ပါ ........
No comments:
Post a Comment