♡♬ ေရာေရာသမေမႊ ဘေလာ့ဂ္မွ♪♪ ႀကိဳပါဆိုတယ္♪♪ မိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ေတာ္မူၾကပါေစ♬♡
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

December 14, 2014

"အသိအမွတ္ျပဳ စနစ္တက် ယာဥ္အေမာင္းသင္ ဆရာ သင္တန္းမ်ားရွိသင္. ျပီ။ (အပိုင္း ၃)"

အပိုင္း(၂) အားဆက္လက္ဖတ္ျပီးေသာအခါ ယခုတဖန္ အပိုင္း(၃) အား ဆက္လက္ ဖတ္မွတ္ ေလ.လာႏိုင္ပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္းသင္ၾကားမွဳ.၊ ဆ၇ာအျဖစ္ Instructor အျဖစ္လုပ္ေတာ.မည္. Potential Driving Instructor (PDI) အား စစ္ေဆးသူ supervision Examiner (SE) က၊ ေအာက္ပါ ယာဥ္ေမာင္းအတတ္သင္ ေခါင္းဆီးမ်ားကို နားလည္သေဘာ ေပါက္၇န္ စမ္းစစ္တတ္ပါသည္။ အားလံုးကို တခ်ိန္ထဲမွာ စမ္းစစ္မွဳ. မျပဳေသာ္လည္းပဲ၊ မိမိတို. ႏွစ္ၾကိဳက္၇ာ ေမးခြန္း ေခါင္းစီး (၂ )ခုအား ေရြးခ်ယ္ခဲ.ကာ၊ Phase one test (ပထမ စမ္းသပ္မွဳ.) ႏွင္. Phase two (ဒုတတိယ စမ္းသပ္မွဳ.) တို.အား နာ၇ီဝက္ဆီ သပ္မွတ္ထားျပီး၊ စုစုေပါင္း တစ္နာ၇ီ စာေမးပြဲ ျပဳလုပ္ပါသည္။
သပ္မွတ္ထားေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားမွာ
၁။ ကြန္ထရိုးလက္ဆင္ေခၚ ( control lesson ) အဓိက က်ျပီး သိသင္.သိထိုက္ေသာ ကား တံခါးပိတ္ျခင္း၊ ထိုင္ခံုခ်ိန္ျခင္း၊ ဦးေခါင္းေနာက္က ထိုင္ခံုမွာရွိသည္ head restraint အား ခ်ိန္ျခင္း၊ ေနာက္ၾကည္.မွန္ ခ်ိန္ျခင္း၊ ေဘး ၂ဖက္မွန္မ်ား ခ်ိန္ျခင္း၊ စတီယာ၇င္အား ကိုင္တြယ္မွဳ. လက္အေနအထားခ်ိန္ျခင္း၊ ခါးဘတ္တတ္ျခင္း ႏွင္. ခ်ြတ္ျခင္း၊ ေရွ.ေအာက္ မွာရွိေသာ လီဗာ။ ဘ၇ိတ္ ႏွင္. ကလပ္ တို.အား က်က်နန မွီေအာင္ comfortable ျဖစ္ေအာင္ ခ်ိန္ျခင္း၊ လီဗာ မည္သို. အသံုးျပဳျခင္း၊ ကလပ္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုသံုး၇မည္ျဖစ္သည္ကို ျပသျခင္း။ အထူးသျဖင္. ကလပ္ clutch ေပၚမွာ ေျခတဖက္ အျမဲတင္ထားတတ္တဲ.အက်င္.ကို ေရွာင္ရွားမွဳ.၊ ဘ၇ိတ္ကို မည္သို.သံုး၇မည္၊ အေ၇းေပၚတြင္ မည္သို. နင္း၇မည္၊ တအားကုန္ နင္းလိုက္၇င္ ျဖစ္ေပၚလာမည္. အက်ိဳးအဆက္ skidding (ျမန္မာအေခၚကေတာ. ဆလစ္ျဖစ္ တယ္ေပါ.)၊၄င္းေနာက္ ဂီယာအေၾကာင္း၊ ၄င္းေနာက္ indicator အခ်က္ျပခလုတ္မ်ားအသံုးျပဳမွဳ.၊ ေနာက္ဆံုး ကားစက္နိဳးပံု နိဳးနည္း၊ အစရွိသည္တို. သင္ျပျပီးေနာက္မွ ကားထြက္ပုံ ထြက္နည္းသင္ျခင္း၊ ကားမထြက္မွီ observation ပတ္ဝန္းက်င္ကို အႏၱ၇ာယ္ရွိမရွိ check လုပ္ျခင္းမ်ားကို အေသအျခာ သင္ၾကား၇သည္။ ဒါကို beginner controls lesson ဟုဆိုပါသည္။ နာ၇ီဝက္အတြင္း သင္လည္းသင္၊ ရွင္းလည္းရွငး္ျပ၊ တခ်ိန္ထဲမွာပ ဲexaminer ကို လက္ေတြ.၇ေအာင္ သင္ေပး၇ေသာ သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။
၂။ ေနာက္သင္ခန္းစာကေတာ.၊ ၇ပ္ေန၇ာက ေရြ.ရွားထြက္ခြာမွဳ. ႏွင္. သြားေန၇ာက လမ္းေဘးသို. ထိုး၇ပ္ ၇ေသာ သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။ moving off and stopping lesson လို.ေခၚသည္။ ၄င္းသင္ခန္းစာအားလည္း၊ DSA က ျပဌာန္း ထားေသာ၊ အခ်က္အလက္တို.အတိုင္း သင္ၾကား၇ေပသည္။ က်ေနာ္တို. ျမန္မာျပည္မွာ ကားကို စက္ႏိုးျပီး ေငါက္ကနဲ ထထြက္သြားေသာ moving off မ်ိဳးမဟုတ္ပါေပ။ စံနစ္က်ေသာ ထြက္ခြါမွဳ. ႏွင္. စံနစ္က်ေသာ ျပန္လည္ ၇ပ္နားသည္. ၇ပ္နားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ၄င္းတို. System မွာ MSM ( Mirror-Signal-Manoeuvre ) ဆိုေသာ စံနစ္ကို ၇ပ္နားျခင္း၊ လမ္းခ်ိဳးေကြ.ျခင္း ႏွင္. အႏၱ၇ာယ္ျဖစ္ေစမည္.ကိစၥ၇ပ္မ်ား ခတ္လွန္းလွန္းက ေတြ.၇ေသာ္၊ MSM ကို သံုးျပီးမွ၊ အရွိန္ေလွ်ာ. ခ်ျခင္း၊ ေကြ.ျခင္း၊ direction ေျပာင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾက၇သည္။ စံနစ္က်ေသာ moving off and stopping lesson ကို examiner အား DSA guidance အတိုင္း သင္ၾကားၾက၇သည္။
car steer၃။ ေနာက္သင္ခန္းစာတစ္ခုကေတာ.၊ လမ္းမေပၚကေန လမ္းသြယ္မ်ားအတြင္းသို. ခ်ိဳးေကြ.ျခင္း ဘာသာ၇ပ္ျဖစ္သည္။ သူတို.အေခၚမွာ approaching junction ( from Major to Minor ) turning left or right ၊ ဘယ္ ညာ ေကြ.ခ်ိဳးနည္းကို စံနစ္တက် သင္ၾကား၇ေသာနည္းပင္။ လမ္းမေပၚမွ လာေသာယာဥ္သည္ မ်ားေသာအားျဖင္. အရွိန္မ်ားတတ္သည္။ ၄င္းကို မည္သို.ေကြ.မည္၊ မည္ကဲ.သို.ေသာ system စံနစ္ကို သံုးဆြဲမည္ အစရွိသည္တို.ကို သင္ၾကား၇သည္။ ၄င္းတို.သံုးဆြဲေသာ စံနစ္သည္ MSPSL လို.ေခၚေသာ Mirrors သက္ဆိုင္၇ာမွန္မ်ား ၾကည္.မည္၊ Signal သက္ဆိုင္၇ာ အခ်က္ျပကို ကားအစီး ၈ စီး နဲ. ၁၀ စီးေလာက္အကြားက ျပမည္။ Position လို.ေခၚတဲ. မိမိယာဥ္၏ လမ္းေပၚအေန အထားကို လိုအပ္သလို ေန၇ာယူမည္။ Speed အရွိန္ကို တနာ၇ီ ၁၀ မိုင္ႏွံဳးခန္း ေလွ်ာ.ခ်ျပီး၊ ေျဖးေျဖးေကြ.မည္။ Look လို. ေခၚတဲ. မေကြ.မည္ ပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင္. မိမိခ်ိဳးေကြ.မဲ. လမ္းထဲတြင္ မိမိအားျဖစ္ေစမည္. အႏၱ၇ာယ္မ်ားကို ရွာေဖြ စီစစ္မည္။ မိမိခ်ိဳးေကြ.မည္.လမ္းစတြင္၊ ခ၇ီးသြားလာသူမ်ား လမ္းျဖတ္ကူးသူမ်ား ေတြ.ပါက ၇ပ္တန္.ေပး၇မည္။ က်ေနာ္တို. ဆီမွာေတာ. ဟြန္းတီးျပီး ဇြတ္သြားသည္။ တခါတ၇ံ ကားေပၚကေန ဒရိုင္ဘာက လမ္းျဖတ္သူကို “ေသခ်င္လို.လားဟု” ေဟာက္လိုက္ေသးသည္။
၄။ ေနာက္သင္ခန္းစာ တခုကေတာ. လမ္းသြယ္ကေန လမ္းမၾကီးေပၚကို ခ်ိဳးေကြ.ျခင္း (Emerging at T junctions ) စံနစ္ျဖစ္သည္။ လမ္းဆံုသည္ T ပံုဆံ လမ္းပိတ္ ျဖစ္ေနျပီး၊ ဘယ္ သမု.မဟုန္ ညာဖက္ ကိုပဲေကြ.၇ေသာ လမ္းဆံုးျဖစ္သည္။ ၄င္း နံပါတ္ ၃ ကဲ.သို. MSPSL စံနစ္ကို သံုး၇ေသာ္လည္း၊ လမ္းသြယ္ကျဖစ္လို. လမ္းမေပၚက သြားလာလွဳပ္ရွားေနတဲ. ယာဥ္ေတြကို ဦးစားေပး၇မည္. တားထားေသာမ်ဥ္း Give Way Line ၇ဲ. စည္းမ်ဥ္းကို လိုက္နာ၇ေသာ အခ်က္မ်ား ႏွင္. အထူးဂရု ဆိုက္၇မည္.အခ်က္မ်ား၊ စံနစ္တက်သင္၇သည္။
၅။ လမ္းစံု Crossroads မ်ားအေၾကာင္း၊ ႏွင္. အဘယ္ကဲသို. သြားလာ ျဖတ္ေက်ာ္၇မည္ဆိုေသာ အခ်က္မ်ားကို သင္ၾက၇ သည္။ မီးပိွဳင္.မ်ားသည္လည္း လမ္းစံု crossroads မ်ားျဖစ္သလို၊ traffic lights မ်ားမရွိေသာ လမ္းစံုမ်ား မည္သို. ဦးစားေပးသြားလာ၇မည္ တို.ကို သင္ၾက၇သည္။
car controlers, Clutch, Brake and Accelerator၆။ လမ္းထဲတြင္ ကားမ်ား ၇ပ္နားထားသျဖင္. သို.မဟုတ္ လမ္းမ်ား တဖက္တခ်မ္းျပင္ေနသျဖင္.၊ မိမိသြားေန ေသာလမ္းသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတို.ေၾကာင္. က်ဥ္းေျမာင္းလာေသာအခါ၊ ေရွ.မွလာေနေသာ ယာဥ္ႏွင္. ေတြ.ဆံုေန ျခင္း၊ (meeting situations ) တို.ႏွင္. လမ္းေပၚတြင္ ၇ပ္ထားေသာယာဥ္ႏွင္. အကြာအေဝးမည္မွ် ခြာေမာင္း ၇သည္ အစရွိ သည္တို.သင္ၾကား၇သလို၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လမ္းက်ယ္ လမ္းမ်ား ႏွင္. အျမန္ေမာင္းလမ္းမ်ားတြင္ ေရွ.မွယာဥ္ႏွင္. မည္မွ် ခြာေမာင္း၇သည္၊ ေရြ.လ်ားေနေသာ ယာဥ္အား အေနာက္မွ ျဖတ္ေက်ာ္နည္း ဥပေဒမ်ားအသီးသီး သင္ၾက၇သည္။ ေခါင္းစဥ္အမွန္တကယ္မွာ Meet, Cross, Ovetake, Adequate Clearance and Anticipation ျဖစ္သည္။
၇။ Pedestrian Crossings လူကူးမ်ဥ္းမ်ားအေၾကာင္း ႏွင္. ၄င္းတို.အား မည္သို. ခ်ဥ္းကပ္၇သည္တို. ႏွင္. ဥပေဒမ်ား တို.ကို ႏွင္. Signal မ်ားကို မည္သို.ျပျခင္း၊ မည္သည္.အခါမ်ိဳးတြင္ျပျခင္း၊ အစရွိေသာ အခ်က္မ်ားကိုလည္း သင္ၾကား ၇သည္။
၈။ Emergency stop and use mirrors ( အေ၇းေပၚ ၇ပ္တန္.ျခင္း ႏွင္. မွန္မ်ားကို အသံုးခ်တတ္မွဳ.) ေခါင္းစီးး ကိုလည္းသင္ၾက၇သည္။ မိမိလာ၇ာလမ္းတြင္ ကေလးတေယာက္ ျဖန္ကူးလာခဲ.ေသာ္၊ ၄င္းကေလးအား မတိုက္ေစ၇န္ ၇ပ္လိုက္ျခင္း နည္းလမ္း ႏွင္. ကား ဘီးမေခ်ာ္၇န္ Skid မျဖစ္ေစ၇န္ အသံုးျပဳ၇ေသာ ဘ၇တ္အုပ္နည္မ်ား အစရွိသည္တို. သင္ၾကား၇သည္။ ( အပိုင္း ၄ တြင္ ဆက္လက္ ဖတ္ရွဳ.ပါ၇န္ )။

Credit to myanmartodaynews.com

No comments:

Subscribe

လာလည္သူမ်ား

free counters