သပ္မွတ္ထားေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားမွာ
၁။ ကြန္ထရိုးလက္ဆင္ေခၚ ( control lesson ) အဓိက က်ျပီး သိသင္.သိထိုက္ေသာ ကား တံခါးပိတ္ျခင္း၊ ထိုင္ခံုခ်ိန္ျခင္း၊ ဦးေခါင္းေနာက္က ထိုင္ခံုမွာရွိသည္ head restraint အား ခ်ိန္ျခင္း၊ ေနာက္ၾကည္.မွန္ ခ်ိန္ျခင္း၊ ေဘး ၂ဖက္မွန္မ်ား ခ်ိန္ျခင္း၊ စတီယာ၇င္အား ကိုင္တြယ္မွဳ. လက္အေနအထားခ်ိန္ျခင္း၊ ခါးဘတ္တတ္ျခင္း ႏွင္. ခ်ြတ္ျခင္း၊ ေရွ.ေအာက္ မွာရွိေသာ လီဗာ။ ဘ၇ိတ္ ႏွင္. ကလပ္ တို.အား က်က်နန မွီေအာင္ comfortable ျဖစ္ေအာင္ ခ်ိန္ျခင္း၊ လီဗာ မည္သို. အသံုးျပဳျခင္း၊ ကလပ္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုသံုး၇မည္ျဖစ္သည္ကို ျပသျခင္း။ အထူးသျဖင္. ကလပ္ clutch ေပၚမွာ ေျခတဖက္ အျမဲတင္ထားတတ္တဲ.အက်င္.ကို ေရွာင္ရွားမွဳ.၊ ဘ၇ိတ္ကို မည္သို.သံုး၇မည္၊ အေ၇းေပၚတြင္ မည္သို. နင္း၇မည္၊ တအားကုန္ နင္းလိုက္၇င္ ျဖစ္ေပၚလာမည္. အက်ိဳးအဆက္ skidding (ျမန္မာအေခၚကေတာ. ဆလစ္ျဖစ္ တယ္ေပါ.)၊၄င္းေနာက္ ဂီယာအေၾကာင္း၊ ၄င္းေနာက္ indicator အခ်က္ျပခလုတ္မ်ားအသံုးျပဳမွဳ.၊ ေနာက္ဆံုး ကားစက္နိဳးပံု နိဳးနည္း၊ အစရွိသည္တို. သင္ျပျပီးေနာက္မွ ကားထြက္ပုံ ထြက္နည္းသင္ျခင္း၊ ကားမထြက္မွီ observation ပတ္ဝန္းက်င္ကို အႏၱ၇ာယ္ရွိမရွိ check လုပ္ျခင္းမ်ားကို အေသအျခာ သင္ၾကား၇သည္။ ဒါကို beginner controls lesson ဟုဆိုပါသည္။ နာ၇ီဝက္အတြင္း သင္လည္းသင္၊ ရွင္းလည္းရွငး္ျပ၊ တခ်ိန္ထဲမွာပ ဲexaminer ကို လက္ေတြ.၇ေအာင္ သင္ေပး၇ေသာ သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။
၂။ ေနာက္သင္ခန္းစာကေတာ.၊ ၇ပ္ေန၇ာက ေရြ.ရွားထြက္ခြာမွဳ. ႏွင္. သြားေန၇ာက လမ္းေဘးသို. ထိုး၇ပ္ ၇ေသာ သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။ moving off and stopping lesson လို.ေခၚသည္။ ၄င္းသင္ခန္းစာအားလည္း၊ DSA က ျပဌာန္း ထားေသာ၊ အခ်က္အလက္တို.အတိုင္း သင္ၾကား၇ေပသည္။ က်ေနာ္တို. ျမန္မာျပည္မွာ ကားကို စက္ႏိုးျပီး ေငါက္ကနဲ ထထြက္သြားေသာ moving off မ်ိဳးမဟုတ္ပါေပ။ စံနစ္က်ေသာ ထြက္ခြါမွဳ. ႏွင္. စံနစ္က်ေသာ ျပန္လည္ ၇ပ္နားသည္. ၇ပ္နားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ၄င္းတို. System မွာ MSM ( Mirror-Signal-Manoeuvre ) ဆိုေသာ စံနစ္ကို ၇ပ္နားျခင္း၊ လမ္းခ်ိဳးေကြ.ျခင္း ႏွင္. အႏၱ၇ာယ္ျဖစ္ေစမည္.ကိစၥ၇ပ္မ်ား ခတ္လွန္းလွန္းက ေတြ.၇ေသာ္၊ MSM ကို သံုးျပီးမွ၊ အရွိန္ေလွ်ာ. ခ်ျခင္း၊ ေကြ.ျခင္း၊ direction ေျပာင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾက၇သည္။ စံနစ္က်ေသာ moving off and stopping lesson ကို examiner အား DSA guidance အတိုင္း သင္ၾကားၾက၇သည္။
၄။ ေနာက္သင္ခန္းစာ တခုကေတာ. လမ္းသြယ္ကေန လမ္းမၾကီးေပၚကို ခ်ိဳးေကြ.ျခင္း (Emerging at T junctions ) စံနစ္ျဖစ္သည္။ လမ္းဆံုသည္ T ပံုဆံ လမ္းပိတ္ ျဖစ္ေနျပီး၊ ဘယ္ သမု.မဟုန္ ညာဖက္ ကိုပဲေကြ.၇ေသာ လမ္းဆံုးျဖစ္သည္။ ၄င္း နံပါတ္ ၃ ကဲ.သို. MSPSL စံနစ္ကို သံုး၇ေသာ္လည္း၊ လမ္းသြယ္ကျဖစ္လို. လမ္းမေပၚက သြားလာလွဳပ္ရွားေနတဲ. ယာဥ္ေတြကို ဦးစားေပး၇မည္. တားထားေသာမ်ဥ္း Give Way Line ၇ဲ. စည္းမ်ဥ္းကို လိုက္နာ၇ေသာ အခ်က္မ်ား ႏွင္. အထူးဂရု ဆိုက္၇မည္.အခ်က္မ်ား၊ စံနစ္တက်သင္၇သည္။
၅။ လမ္းစံု Crossroads မ်ားအေၾကာင္း၊ ႏွင္. အဘယ္ကဲသို. သြားလာ ျဖတ္ေက်ာ္၇မည္ဆိုေသာ အခ်က္မ်ားကို သင္ၾက၇ သည္။ မီးပိွဳင္.မ်ားသည္လည္း လမ္းစံု crossroads မ်ားျဖစ္သလို၊ traffic lights မ်ားမရွိေသာ လမ္းစံုမ်ား မည္သို. ဦးစားေပးသြားလာ၇မည္ တို.ကို သင္ၾက၇သည္။
၇။ Pedestrian Crossings လူကူးမ်ဥ္းမ်ားအေၾကာင္း ႏွင္. ၄င္းတို.အား မည္သို. ခ်ဥ္းကပ္၇သည္တို. ႏွင္. ဥပေဒမ်ား တို.ကို ႏွင္. Signal မ်ားကို မည္သို.ျပျခင္း၊ မည္သည္.အခါမ်ိဳးတြင္ျပျခင္း၊ အစရွိေသာ အခ်က္မ်ားကိုလည္း သင္ၾကား ၇သည္။
၈။ Emergency stop and use mirrors ( အေ၇းေပၚ ၇ပ္တန္.ျခင္း ႏွင္. မွန္မ်ားကို အသံုးခ်တတ္မွဳ.) ေခါင္းစီးး ကိုလည္းသင္ၾက၇သည္။ မိမိလာ၇ာလမ္းတြင္ ကေလးတေယာက္ ျဖန္ကူးလာခဲ.ေသာ္၊ ၄င္းကေလးအား မတိုက္ေစ၇န္ ၇ပ္လိုက္ျခင္း နည္းလမ္း ႏွင္. ကား ဘီးမေခ်ာ္၇န္ Skid မျဖစ္ေစ၇န္ အသံုးျပဳ၇ေသာ ဘ၇တ္အုပ္နည္မ်ား အစရွိသည္တို. သင္ၾကား၇သည္။ ( အပိုင္း ၄ တြင္ ဆက္လက္ ဖတ္ရွဳ.ပါ၇န္ )။
Credit to myanmartodaynews.com
No comments:
Post a Comment