♡♬ ေရာေရာသမေမႊ ဘေလာ့ဂ္မွ♪♪ ႀကိဳပါဆိုတယ္♪♪ မိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ေတာ္မူၾကပါေစ♬♡
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

August 26, 2015

" ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း "

 
 ျမန္မာတို႕၏ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ မ်ားကို ခမ္းနားစြာ ခင္းက်င္းျပသထားသည့္ ေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက္ႀကီးျဖစ္သည့္ ေနျပည္ေတာ္အမ်ိဳးသား ျပတိုက္သို႔ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန၏ စီစဥ္ေပးမႈျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္သည္ ေနျပည္ ေတာ္ ဥတၱရသီရိၿမိဳ႕နယ္ ရာဇသဂၤဟလမ္းမေပၚရွိ ၾကာပန္းအဝိုင္းအနီးတြင္ တည္ရွိသည္။ အမ်ိဳးသား ျပတိုက္၊ အမ်ိဳးသားစာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ အမ်ိဳးသား မွတ္တမ္းမ်ား ေမာ္ကြန္းတိုက္တို႕သည္ ရာဇသဂၤဟ လမ္းမေပၚတြင္ တစ္ဆက္တည္း တည္ရွိေနၾကသည္။
အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ျမင့္မားမႈမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ ရန္၊ ၾကြယ္ဝၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္မားေသာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ပစၥည္းမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ရန္၊ မိမိတို႔လူမ်ိဳး၏ (Soft Power) စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ ရန္၊ အမ်ိဳးသားအဆင့္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူမ်ိဳး၏ဂုဏ္ျဒပ္ကို ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစရန္၊ ထိန္းသိမ္း မႈစနစ္၊ ျပသမႈစနစ္မွန္ကန္ေသာ အဆင့္အတန္းျမင့္မား သည့္ ျပတိုက္ျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိေသာ ေခတ္မီ ျပတိုက္ျဖစ္ေစရန္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ တည္ ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ႀကီး ကို ၃၄ ဒသမ ၇၉ ဧကက်ယ္ဝန္းသည့္ ေျမကြက္ေပၚတြင္ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႕က ပႏၷက္တင္ခဲ့သည္။ေနျပည္ေတာ္ျပတိုက္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းတြင္ အေဆာင္ ငါးေဆာင္ပါဝင္သည့္အနက္ အေဆာင္ေအႏွင့္ဘီတို႔ကို ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ ပထမအဆင့္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္အား ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ျပတိုက္ႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ တည္ေဆာက္ေနစဥ္ အဆင့္အတန္းျမင့္မား၍ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ေသာ ခင္းက်င္းမႈမ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ အိႏၵိယ၊ ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ျပတိုက္ပညာရွင္မ်ားထံမွ အႀကံÓဏ္မ်ားရယူခဲ့သည္။ ျပည္ပပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕ သင္တန္းမ်ားလာေရာက္ပို႔ခ်ခဲ့သည့္ အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္း၍ ျပတိုက္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ရပ္ က်င္းပခဲ့ရာ အမ်ိဳးသားျပတိုက္မွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရး
မွဴး ေဒၚေအးေအးသင္းႏွင့္ ဦးစီးအရာရွိ ဦးေက်ာ္ရွင္ ေနာင္တို႕က စာတမ္းမ်ား ဖတ္ၾကားခဲ့ၾကသည္။

 
ထို႔အျပင္ ျပတိုက္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ခင္းက်င္းျပသႏိုင္ေရးအတြက္ ျပတိုက္ပစၥည္းမ်ားဝယ္ယူျခင္း၊လွဴဒါန္းမႈမ်ားအား လက္ခံျခင္း၊ ဌာနအခ်င္းခ်င္း လႊဲေျပာင္းလက္ခံျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္သည္ အာရွ ဥေရာပ ျပတိုက္မ်ားကြန္ရက္ (ASEMUS) အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။
အဘက္ဘက္မွ ျပည့္စုံေစရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ ခံ့ညားသပ္ရပ္ ခမ္းနားလွပသည့္ ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္သို႔ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ က်ယ္ဝန္းေသာ ခန္းမေဆာင္ဝင္ေပါက္အလယ္တြင္ ႀကီးမားေသာ ျမန္မာ့႐ိုးရာဆြမ္းအုပ္နီႀကီးတစ္ခုကို ျမင္ၾကရသည္။ အေဆာင္ေအတြင္ ခန္းမေဆာင္ငယ္ (Mini Theatre) တစ္ခုႏွင့္ အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္ နားေနခန္း မ်ား၊ အမ်ားျပည္သူမ်ား နားေနရန္ ေနရာမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အား ျပည္ပႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေပးအပ္ခဲ့သည့္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ျပခန္းကို ျမင္ေတြ႕ၾကရေပသည္။ ယင္းျပခန္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႕ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးစဥ္မ်ားအတြင္း ျပည္ပႏိုင္ငံအႀကီးအကဲမ်ားက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသို႔ ေပးအပ္ခဲ့သည့္ လက္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ခဲ့ၾကသည့္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအားေပးအပ္ခဲ့သည့္ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားကိုျပသထားသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၊ အာရွ၊ ဥေရာပႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေခါင္းေဆာင္ မ်ား၏ လွပဆန္းျပားေသာ လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို ဂုဏ္ယူဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ၾကရေပသည္။
အေဆာင္ဘီတြင္ ပ႐ုိင္းမိတ္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖစ္ ႐ုပ္ၾကြင္းျပခန္း၊ သမိုင္းမတင္မီေခတ္ျပခန္း၊ ျမန္မာ့ သမိုင္းတင္ေခတ္ဦးျပခန္းႏွင့္ သမိုင္းတင္ေခတ္ျပခန္းမ်ား၊ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီျပခန္း၊ ျမန္မာ့အႏုသုခုမျပခန္း ဟူ၍ အခန္း ေျခာက္ခန္းရွိသည္။
ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနသည္ စဥ္ဆက္မျပတ္ေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းကိုေဖာ္ထုတ္ျပသႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ပ႐ိုင္းမိတ္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္း ျပခန္းတြင္ လူသားအစ ျမန္မာကဟု ဂုဏ္ယူၾကရမည့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္သန္းေလးဆယ္က ေက်ာက္ျဖစ္ ႐ုပ္ၾကြင္း မ်ားအား ျပသထားသည္။ ယင္းတို႔သည္ ပုံေတာင္ေဒသ ႏွင့္ ဧရာဝတီေက်ာက္လႊာစုမ်ားမွ ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားႏွင့္ အပင္႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားျဖစ္ၾက သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ လိုဏ္ဂူမ်ားမွ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားႏွင့္ အင္ၾကင္းေက်ာက္ ႐ုပ္ၾကြင္း မ်ားကိုလည္း ေဒသအလိုက္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ားျဖင့္ ျပသထားသည္။ ယင္းတို႔အနက္ ပုံေတာင္ေက်ာက္လႊာစုမွ ရရွိခဲ့ေသာ ပ႐ုိင္းမိတ္ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားသည္ သက္တမ္း ႏွစ္သန္းေလးဆယ္ရွိေၾကာင္း ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားက စစ္ေဆးအတည္ျပဳထားသျဖင့္ လူသား မ်ိဳးႏြယ္အစ အေထာက္အထားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။
ယခင္က အာဖရိကတြင္ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ သက္တမ္း ႏွစ္ ၃၃ သန္းရွိ ႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားကို ကမၻာေပၚတြင္ အေစာ ဆုံးေသာ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ဟု သတ္မွတ္ထားၾကရာမွ ပုံေတာင္ ပ႐ုိင္းမိတ္မ်ားသည္ ယင္းယူဆခ်က္အား ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။
ယင္းခန္းမမွာပင္ သက္တမ္း ႏွစ္သန္းေလးဆယ္ရွိ သည့္ သစ္ရြက္ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္းႏွင့္ မူလႀကံ့မ်ိဳးႏြယ္ ညာဘက္ ေအာက္ေမး႐ုိးတစ္ခုတို႔ကိုလည္း ၾကည့္႐ႈခဲ့ ရသည္။သက္တမ္း ႏွစ္ သန္းဂဏန္း ရွိသည့္ဆင္အံသြား၊ ေတာႏြားဦးေခါင္းခြံ အပိုင္းအစ၊ လိပ္ေက်ာ႐ုိးဆစ္၊ မိေက်ာင္းသြား၊ ငါးေမး႐ုိး စသည္ျဖင့္ မ်ားျပားလွစြာေသာ ႐ုပ္ၾကြင္းမ်ားအား ျပကြက္ ၂၂ ကြက္ ျပသထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထြန္းကားခဲ့ေသာ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ေဒသမ်ားမွရရွိခဲ့ေသာ ေက်ာက္ လက္နက္ပစၥည္းမ်ား၊ အညာသား ေက်ာက္ေခတ္ ယဥ္ ေက်းမႈ အေထာက္အထားမ်ားကို သမိုင္းမတင္မီေခတ္ ျပခန္းတြင္ျမင္ၾကရသည္။ မွတ္တမ္းတင္ အေထာက္အထား မရွိေသးသည့္ေခတ္ကို သမိုင္းမတင္မီေခတ္ဟု ပညာရွင္ မ်ားက သတ္မွတ္ၾကသည္။ ထိုေခတ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တည္ရွိခဲ့ေသာ ေနရာေဒသမ်ားအနက္ ကမၻာေက်ာ္ ျပဒါး လင္းဂူႏွင့္ ေၾကးေခတ္ထြန္းကားခဲ့ေသာ ေပ်ာ္ဘြယ္ၿမိဳ႕နယ္ ႀကိဳ႕ကုန္း တူးေဖာ္မႈတို႔ကို ပုံစံတူမ်ားျပဳလုပ္ျပသထား သည္။ ယင္းျပခန္းတြင္ ျပကြက္ ၁၅ ကြက္ျပသထားၿပီး ျပဒါး လင္းဂူနံရံတြင္ ေက်ာက္ေခတ္လူသားမ်ားေရးဆြဲခဲ့ သည့္ ပန္းခ်ီပုံ ၁၂ ပုံ ေရာ္ဘာတံဆိပ္တုံးမ်ားႏွင့္စကၠဴ ရြက္အလြတ္မ်ားကိုခ်ေပးထားသျဖင့္ ယင္းပုံမ်ားကို စကၠဴ ေပၚတြင္ မင္ႏွိပ္ကာ ယူသြားႏိုင္ရန္စီစဥ္ထားမႈသည္ ထူးျခားေကာင္းမြန္လွေပသည္။
သမိုင္းတင္ေခတ္ဦးျပခန္းတြင္ ျပကြက္ ၂၆ ကြက္ ပါဝင္သည္။ အ႐ုိးအိုးမ်ား၊ ေရႊေငြအဆင္တန္ဆာမ်ား၊ လက္ဝတ္ ရတနာမ်ား၊ အုတ္ခ်ပ္မ်ား၊ ေက်ာက္စာမ်ားကို ျပသထားသည္။ ယင္းတို႔အနက္ ပ်ဴေခတ္လက္ရာ နယားေခါင္းပုံေရႊလက္ၾကပ္၊ ဆင္သုံးေကာင္ပါ ေက်ာက္ဆြဲႀကိဳး၊ မဟာယနေၾကးေခါင္းေလာင္းတို႔သည္ အထူးဆြဲေဆာင္မႈရွိသည့္ ျပကြက္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ၾက ေပသည္။ ယင္းျပခန္းတြင္ ျပသထားသည့္ သေရ ေခတၱရာမွ တူးေဖာ္ရရွိခဲ့သည့္ ေရႊေပလႊာမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ခရစ္ႏွစ္ဦးပိုင္းကပင္ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ခဲ့ေၾကာင္းေဖာ္ညႊန္းသည့္ အေထာက္အထား မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ပ်ဴေခတ္ ေငြဒဂၤါးႏွင့္ ပ်ဴဘုရင္ သီရိဝိ ၾကမမင္း၏ ေက်ာက္အ႐ုိးအိုးကိုလည္း ေလ့လာႏိုင္ၾက သည္။ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္စာရင္းဝင္ ပ်ဴၿမိဳ႕ေဟာင္းသုံးၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ဟန္လင္း၊ သေရေခတၱရာႏွင့္ ဗိႆႏိုး ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား၏ ပုံစံငယ္မ်ားကိုလည္း ျပသထား သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းတင္ေခတ္ျဖစ္သည့္ ေအဒီ ၁၁ ရာစုမွ ေအဒီ ၁၃ ရာစုအထိ အပိုင္းအျခားကာလ၊ ပုဂံေခတ္ေစတီအခ်ိဳ႕၏ စေကးကိုက္ပုံစံတူမ်ား၊ ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ အဂၤေတပန္းမ်ား၊ စဥ့္ပန္းဝိုင္းမ်ား၊ အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြမ်ားကိုလည္း ျပသထားရာ စုစုေပါင္း ျပကြက္ ၃ဝ ရွိသည္။ ျပခန္းအလယ္တြင္ ပုဂံေခတ္ သာသနိက အေဆာက္အအုံကို ပုံစံတူျပဳလုပ္ျပသထား သည္။ ပုဂံေခတ္ အုတ္ခြက္ဘုရားမ်ား၊ ေရႊ၊ ေငြ ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ ပုဂံေခတ္ ပန္းေတာ့ႏွင့္ ပန္းရန္ လက္ရာမ်ားကို အထူးျပဳေဖာ္ထုတ္ထားသည္။
ျပကြက္ ၁၂ ကြက္ရွိသည့္ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီျပခန္းတြင္ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီဆင့္ကဲ တိုးတက္လာပုံ၊ ျပဒါးလင္းဂူႏွင့္ ပုဂံ၊ ပင္းယ၊ အင္းဝ၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္မ်ားမွ နံရံ ပန္းခ်ီမ်ား၊ ပုရပိုက္ပန္းခ်ီမ်ား၊ ေရွး႐ုိးပန္းခ်ီမ်ား၊ ေခတ္ၿပိဳင္ ပန္းခ်ီမ်ား၊ ေခတ္ေပၚပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ဂႏၳဝင္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကိုျပသထားရာ ဆရာခ၊ ဦးဘÓဏ္၊ ဦးေငြကိုင္၊ ဦးခ်စ္ၿမဲ၊ ေပၚဦးသက္စေသာ အေက်ာ္ အေမာ္ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၏လက္ရာမ်ားကို ၾကည့္႐ႈႏိုင္ ၾကေပသည္။ ေရွး႐ိုးျမန္မာပန္းခ်ီပညာရပ္အား ခံစားႏိုင္ ၾကေစရန္ႏွင့္ ႐ုိးရာ နိပါတ္ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္၊ ထိန္းသိမ္း ျပသႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္သည့္ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီ ျပခန္းသည္ ၾကည့္႐ႈၾကသူတိုင္းကို အထူးစိတ္ဝင္စား ေစသည္။
ျမန္မာ့အႏုသုခုမျပခန္းကို ၾကြယ္ဝလွေသာ ျမန္မာ တို႔၏ ႐ုိးရာေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ အႏုပညာမ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ေစရန္၊ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားတို႕၏ တူရိယာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ႐ုိးရာပြဲေတာ္မ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ေစရန္၊ ျမန္မာ့အႏုပညာကိုခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတတ္ေစရန္ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ခင္းက်င္းျပသထားသည္။
ယင္းျပခန္းတြင္ ျမန္မာ့႐ုိးရာ မဂၤလာဆိုင္းဝိုင္း၊ ျမန္မာ့႐ုိးရာကဇာတ္စင္၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးစင္တို႔ကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ျပကြက္ ၃ဝ ခြဲကာ ေခတ္ အဆက္ဆက္ တူရိယာပုံမ်ား၊ ေၾကး၊ ႀကိဳး၊ သားေရ၊ေလ၊ လက္ခုပ္ပစၥည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား မ်ား၏ အမွတ္သေကၤတ၊ ႐ုိးရာပြဲေတာ္၊ ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္ ရွင္းလင္းခ်က္၊ ကဗ်ာလြတ္အက စသည္တို႔ကို ေခတ္မီ႐ုပ္သံစနစ္မ်ားျဖင့္ ျပသထား ေပသည္။ ထိုျပခန္းမွပင္ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဆိုင္းဆရာမ်ား၏ ႐ုပ္ပုံမ်ားႏွင့္ ဆိုင္းတီးလုံးမ်ားကို ၾကည့္႐ႈနားေထာင္ ခဲ့ရသျဖင့္ မိမိတို႔လူမ်ိဳး၏ အႏုပညာအေပၚ ပိုမို ျမတ္ႏိုးမိခဲ့ေပသည္။ ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပ တိုက္သို႔ေရာက္ရွိ ၾကည့္႐ႈခဲ့စဥ္ အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ အထူး စိတ္ဝင္စားခဲ့မိသည္။
အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြမ်ားသည္ ေသးငယ္ေသာ အႏၲဂူ ေက်ာက္ (Dolomite Stone) ကို ဗုဒၶဝင္ရွစ္ခန္း၊ ေျခာက္ခန္းစသည္ျဖင့္ ဗုဒၶျဖစ္စဥ္ေတာ္မ်ားကို အႏု စိတ္ ထုလုပ္ထားသည့္ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းတေမာ့ လက္ရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ႀကီးမားေသာ ဗုဒၶဝင္ရွစ္ခန္း ဆင္းတုမ်ားကို အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ေတြ႕ရေသာ္လည္း ေသးငယ္ေသာ အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သာ ေတြ႕ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၶဝင္ရွစ္ခန္းပါ အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြ မ်ားကို ခရစ္ႏွစ္ ရွစ္ရာစုႏွင့္ ၁၁ ရာစုအတြင္း ထုလုပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု ပညာရွင္မ်ားကယူဆၾကသည္။အႏၲဂူ ႐ုပ္ၾကြမ်ားကို ဘုရားဌာပနာမ်ားႏွင့္ ဆင္းတု ေတာ္ ဌာပနာမ်ားအတြင္းမွေတြ႕ရွိရၿပီး ယင္းတို႔ကို ဗုဒၶဝင္ ရွစ္ခန္းအျပင္ သတၱဌာန ခုနစ္ဌာန၊ သံေဝ ဇနိယ ေလးဌာနတို႔ကိုလည္း ထုဆစ္ေလ့ရွိသည္။ ပုဂံေခတ္ အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြမ်ားသည္ အျမင့္သုံးလက္မခြဲမွ ရွစ္လက္မခန္႔အထိရွိၾကသည္။ ေသးငယ္ေသာ အႏၲဂူမ်ားသည္ အႏုစိတ္ထြင္းထုထားေသာ ႐ုပ္လုံး ႐ုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနကာ အလြန္ေသသပ္ လွပသည္။ ႐ုပ္ၾကြမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ ထုဆစ္ထား ေသာ အခ်ိဳ႕ေသာ ႐ုပ္လုံးမ်ားသည္ စပါးလုံးတစ္ ေထာက္မွ်ေလာက္သာရွိသျဖင့္ ျမန္မာတို႔၏ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ အႏုလက္ရာမ်ားကို အံ့မခန္း ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရေပသည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၁၂ ရာစုတြင္ ပုဂံေဒသ၌ ေဇယ်သူ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ဘုရားအမွတ္ (၂၁၁၈) သည္ ဥပါလိသိမ္ ေျမာက္ဘက္တြင္ရွိသည္။
ယင္းေစတီ မွရရွိခဲ့သည့္ အက်ယ္ သုံးလက္မ၊ အျမင့္ ငါးလက္မသာရွိသည့္ လက္ဖဝါးအရြယ္ အႏၲဂူတြင္ အ႐ုပ္ငယ္ေလးေပါင္း ၇၈ ခု ကို အႏုစိတ္ ထြင္းထုထားသည္ကို ျမင္ေတြ႕ၾကရသည္။
ယင္း အႏၲဂူ႐ုပ္ၾကြသည္ အလြန္လက္ရာ ေျမာက္ၿပီး မည္သည့္တန္ဆာပလာမ်ားျဖင့္ ထုလုပ္ခဲ့သည္ကို မသိႏိုင္ေသာ္လည္း လက္ရာရွင္၏ အႏုသုခုမသည္ကား အံ့ခ်ီးမကုန္ႏိုင္ပါေခ်။
ျပတိုက္မွ ျပန္ထြက္ခဲ့သည္အထိ ၾကည့္မဝ ႏိုင္ခဲ့သည့္ ေနျပည္ေတာ္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္သည္ ''ျပတိုက္ႏွင့္စာၾကည့္တိုက္မ်ားအား ျမန္မာ့အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ဗဟိုဌာနမ်ားအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အသိပညာ ဗဟုသုတမ်ား၊ အေမြအႏွစ္မ်ား၏ သတင္းအခ်က္ အလက္ ဗဟိုဌာနအျဖစ္လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ ရန္''ဟူသည့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပတိုက္ဦးစီးဌာန၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း ခင္းက်င္းျပသထားမႈမ်ားအား မ်ားစြာေက်နပ္မိသည္ ႏွင့္အညီ ေနာက္ အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈလိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚမိခဲ့ပါသည္။
ေမာင္သာ(ေရွးေဟာင္းသုေတသန)
Credit To-MOI Webportal Myanmar

Credit : The Mirror Daily

No comments:

Subscribe

လာလည္သူမ်ား

free counters