ဘယ္လ္ဂ်ီယံ ႏိုင္ငံသူ/သားမ်ားအေနျဖင့္ တစ္ကုိယ္ေရလြတ္လပ္ခြင့္ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ Facebook Reactions feature ကို အသုံးမျပဳရန္ ရဲအဖြဲ႕က သတိေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက Facebook သည္ post တစ္ခုအေပၚတု႔ံျပန္ႏိုင္မည့္ Like ခလုတ္အပါအဝင္ နည္းလမ္းေျခာက္ခုကို မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ၎ feature သည္ လူအမ်ားစု ေတာင္းဆိုေနသည့္ “Dislike” ခလုတ္ႏွင့္မတူဘဲ post မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ လူမ်ား၏ စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေဝမွ်ႏုိင္သည္။
Facebook သည္ လူမ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုရယူရန္ ၎တို႔ကိုအသုံးခ်ေနၿပီး လူမ်ားအေပၚတြင္ မည္သုိ႔ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ အေကာင္းဆုံး ေၾကာ္ျငာသြားရန္ ဆုံးျဖတ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဘယ္လ္ဂ်ီယံရဲတပ္ဖြဲ႕က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူမ်ားအေနျဖင့္ တစ္ကိုယ္ေရလုံၿခဳံေရးကို ထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ ခလုတ္မ်ားကိုႏွိပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရန္ သတိေပးထားသည္။
“ဒီ icon ေတြက ခံစားခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပ႐ုံတင္မဟုတ္ဘဲ ခင္ဗ်ားရဲ႕ profile မွာ Faceboook က ေၾကာ္ျငာေတြထိေရာက္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္ဖို႔လည္း ကူညီေပးေနပါတယ္” ဟု ဘယ္လ္ဂ်ီယံ၏ တရားဝင္ရဲတပ္ဖြဲ႕ ဝက္ဘ္ဆိုက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
Facebook သည္ လူမ်ား စိတ္ေကာင္းဝင္ေနသည့္အခ်ိန္ကို သိရွိႏိုင္ရန္ အဆိုပါ tool ကိုအသုံးျပဳကာ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေၾကာ္ျငာမ်ား ျပသင့္ေၾကာင္းကို ဆုံးျဖတ္ေၾကာင္း ဘယ္လ္ဂ်ီယံရဲတပ္ဖြဲ႕က ေဖာ္ျပထားသည္။
“icon အေရအတြက္ကို ေျခာက္ခုကန္႔သတ္ထားပါတယ္။ Facebook ဟာ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္က အလြယ္တကူေဖာ္ျပတဲ့
အေတြးေတြကို ေသခ်ာသိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ကြယ္က algorithms က ထိေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာပါ။ ခင္ဗ်ားက mouse ကို click ျပဳလုပ္လုိက္႐ုံနဲ႔ သူတို႔က ခင္ဗ်ားဘာေၾကာင့္ ေပ်ာ္တယ္ဆိုတာ သိပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ Facebook က ခင္ဗ်ားရဲ႕ profile ေပၚမွာ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ တည္ေနရာကို ရွာေဖြေနပါတယ္။ ခင္ဗ်ားရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ဝင္စားမႈကို ႏိႈးဆြေပးမယ့္ content ေတြကိုလည္း ျပသမွာပါ။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားက စိတ္ထားေကာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ Facebook က ခင္ဗ်ားရဲ႕ react လုပ္တာကို ပိုျမင္ေတြ႔ရဖို႔ အခြင့္အလမ္းမ်ားတဲ့ အေၾကာင္းကို ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြကို ရွင္းျပၿပီး ေၾကာ္ျငာေတြကို ေရာင္းႏိုင္မွာပါ” ဟု ဘယ္လ္ဂ်ီယံရဲတပ္ဖြဲ႕က ဝက္ဘ္ဆုိက္၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
Facebook ၏ Reactions tool သည္ ေၾကာ္ျငာရွင္မ်ားအတြက္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေၾကာင္း လူမ်ားက ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။ လူမ်ားကို ခက္ခဲ႐ႈပ္ေထြးေစသည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ react ျပဳလုပ္ခြင့္ေပးသည့္ နည္းလမ္းတစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း tool ကိုမိတ္ဆက္ခဲ့စဥ္ Facebook က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ လူမ်ားမည္ကဲ့သုိ႔ ခံစားရေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အဖိုးတန္ အခ်က္အလက္မ်ားကို Facebook သို႔ ေထာက္ပံ့ၿပီးသား ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔အျပင္ လူမ်ားအေနျဖင့္ Facebook တြင္ အေရးပါမႈ နည္းပါးလာျခင္းကို စိုးရိမ္ကာ post မ်ားကို တု႔ံျပန္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ feature ထြက္ရွိၿပီး မၾကာမီတြင္ သုံးစြဲသူက post တစ္ခုကိုစိတ္ဆိုးသည့္ ပုံစံတု႔ံျပန္ပါက အလားတူ post မ်ား ထပ္မံျမင္ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း Facebook က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
Ref: Independent
စိုးထက္ - Internet Journal
Credit : http://www.lwinpyin.com/2016/06/facebook-reactions.html
No comments:
Post a Comment