အပိုင္း( 3) အားဆက္လက္ဖတ္ျပီးေသာအခါ ယခုတဖန္ အပိုင္း(4) အား ဆက္လက္
ဖတ္မွတ္ ေလ.လာႏိုင္ပါသည္။ PDI ေခၚ Potential Driving Instructor
ယာဥ္အေမာင္းသင္ ၏ ေျဖဆိုမွဳ.မ်ားကို စစ္ေဆးသူက အပိုင္း ၂ ပိုင္းခြဲ
ေမးေပသည္။ Phase one ပထမပိုင္းတြင္ ၄င္းစစ္ေဆးသူသည္ ေခါင္းစီး တခုအား
အသစ္တက္သင္ေပး၇န္ ႏွင္. မိမိအား ယေန. သင္ျပ၇မည္.ေခါင္းစီးသည္၊ ( Examiner က
ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ေခါင္းစီးကို ေရြးလာသည္ ) ဥပမာ “လမ္းထဲကို
ခ်ိဳးေကြ.ေသာနည္း” ( Emerging at T junctions )အားသင္ခိုင္းမည္။
နာ၇ီဝက္ၾကာေျဖ၇သည္။
Phase two ဒုတိယ နာ၇ီဝက္ အပိုင္းတြင္ စစ္ေဆးသူက ေနာက္ထပ္ တပည္.အသစ္ပံုစံ
ဟန္ေဆာင္သည္။ မိမိသည္ ေရွ.တပတ္ၾကာတြင္ လိုင္စင္အတြက္ driving test
သြားေျဖေတာ.မည္.အဆင္.ရွိ တပည္.ျဖစ္ျပီး၊ စာေမးပြဲ မတိုင္မီ မိမိ အား
အေခ်ာသပ္ သင္ၾကား၇န္ (polish )လုပ္ေပး၇န္ လိုတာမ်ားကို စီစစ္ေပး၇န္ မိမိ၏
အားနည္းခ်က္မ်ားကို စီစစ္ျပီး ျပန္လည္ကာ လိုအပ္သလို သင္ၾကားေပး၇န္
ဟန္ေဆာင္ေမးေသာ စာေမးပြဲတခု ျဖစ္သည္။ ဥပမာ Progress, Position and
Hesitation ဆိုတဲ.ေခါင္းစီးအား သင္ၾကားခိုင္းသည္။
“I don’t know how to judge the speed/position on the roads and I
don’t know how to judge to join on the new road. Could you show me”
ဟုဆိုတတ္သည္။ စစ္ေဆးသူသည္ လမ္းထိပ္ကိုလည္း အျမန္ႏွံဳး ေကာင္းေကာင္း
မထိမ္းတတ္ဘူး တခါတေလ တအားျမန္ေနတယ္၊ တခါတေလ တအားေႏွးေနတယ္၊ အစရိွသျဖင္.၊
အမွားကိုရွာေဖြျပီး ျပဳ ျပင္ခိုင္းေသာ အဆင္.အေနအထား ေမးခြန္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ျမန္ျမန္ေမာင္း၇င္ ဘယ္လို accident ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ လမ္းထိပ္ကို လိုအပ္တဲ.
Speed ထက္ သိပ္ေႏွးျပန္၇င္လည္း၊ စိတ္မရွည္သူ အေနာက္က ယာဥ္ေမာင္းက
ေက်ာ္တက္ျပီး၊ ၂ ဦးလမ္းထိပ္မွာ ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ အစရွိသျဖင္. Consequence
မ်ားကိုရွင္းတတ္၇သည္။
Progress ဆိုသည္ အရွိန္ အေႏွး အျမန္ ႏွင္. Speed limit တနာ၇ီ
ဘယ္ႏွစ္မိုင္ႏွံဳးေမာင္းသင္.တာ ပိုျပီးေမာင္းျခင္းတို.ကိုေျပာသာ္။ Position
ကေတာ. လမ္းေပၚမတ၇ားတက္ေမာင္းျခင္း၊ လမ္းေဘးက ကပ္ေမာင္းျခင္းမျပဳပဲ
ပိတ္ျပီးေမာင္းေနျခင္း တို.ေၾကာင္. ျဖစ္ေပၚလာမဲ. Conflict ေတြအေၾကာင္း၊
Hesitation ကေတာ. အဝိုင္းကို ပတ္ေမာင္းတဲ.အခါျဖစ္ေစ၊
မီးပိွဳင္.မွာ၇ပ္တဲ.အခါျဖစ္ေစ၊ လမ္းခ်ိဳးလမ္းေကြ.မွာျဖစ္ေစ၊
သြားလို.၇၇ဲ.သားနဲ. အခြင္.အေ၇းကိုအသံုးမခ်ပဲ၊ မလိုအပ္ပဲ ၇ပ္ေစာင္.ေနျခင္း၊
ေငးေနျခင္း၊ အေနာက္ကလူက ေက်ာ္တက္၇တဲ.အထိ အႏၱ၇ာယ္ျဖစ္ေစေသာ ေမာင္းေနျခင္း
အစရွိသည္တို.သာျဖစ္သည္။
Examiner လုပ္သမွ် အမွားေတြကို လိုက္ရွာေဖြျပီး၊ နာ၇ီဝက္အတြင္း
ျပဳုပင္ေပး၇သည္။ ဥပမာ MSPSL စံနစ္ Mirrors-Signals-Position-Speed-Look ကို
မလုပ္ပဲ အခ်က္ျပကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေနာက္က်မွ ျပျခင္း၊ အခ်က္ျပ မျပပဲ
ေကြ.ျခင္း အစရွိေသာ ကားေမာင္းသင္ေသာ learner မ်ား အမွတ္တမဲ. ျဖစ္တတ္ေသာ
အမွားမ်ား၊ အခ်က္မ်ားကအစ၊ ရွုတ္ေထြးေနေသာလမ္းထဲအား ကားကိုအရွိန္မသပ္ပဲ
ဇြတ္ဝင္ေ၇ာက္ျခင္း၊ တို.လည္း တမင္လုပ္ျပျပီး၊ PDI အား faults မ်ားကို
ေတြ.ေအာင္ရွာျပီး၊ remedial action ျပန္ျပီး အမွားျပင္ေပးခိုင္းသည္။
အမွားမေတြ.၇င္ မ၇ွာတတ္၇င္ စာေမးပြဲ က်ေတာ.သည္။ ADI ( Approved Driving
Instructor ) အတြက္ေျဖဆို၇ေသာ Test သည္ အလြန္ ခက္ခဲ နက္ရွိုင္းေသာစာေမးပြဲ
ျဖစ္ျပီး၊ Highway codes မ်ား၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ား၊ သက္ဆိုင္၇ာ
လမ္းညႊန္စာအုပ္မ်ား တို.ကို စုေဆာင္းဖတ္မွတ္ျပီး၊ လက္ေတြ.အသံုးခ်
သင္ၾကားႏိုင္မွ၊ ယာဥ္ေမာင္းသင္ၾကားခြင္. လက္မွတ္ကို ထုတ္ေပးသည္။
စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္အမ်ားဆံုးသည္ Grade 6 ဂ၇ိတ္ ၆ ျဖစ္သည္။ Grade 4 ဂ၇ိတ္ ၄
သည္ ေအာင္မွတ္ျဖစ္သည္။ Grade 2 Grade 3 အစရိွသည္တို.၇ေသာသူသည္၊ ေနာက္ထပ္
အေတာ္ၾကိဳးစာၾက၇ဦးမည္။
ထိုသို.ေသာနည္းမ်ားျဖင္.
အေသအျခာ စီစစ္ျပီး၊ driving instructor ျဖစ္လာၾက၇သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း၊ တေျဖးေျဖးျဖင္.၊ တိုင္းတပါးမွ လာေ၇ာက္ျပီး
စီးပြားေ၇း တိုးခ်ဲ.ေနေသာ၊ foreign company မ်ား၊ တိုးတက္ မ်ားျပား
လာေတာ.မည္ျဖစ္၇ာ၊ ယာဥ္ေမာင္းပညာမ်ားႏွင္. အေမာင္းသင္ပညာမ်ား၊ ယာဥ္
စည္းကမ္းမ်ား တိုးခ်ဲ.မွဳ.၊ လူထု အမ်ားျပည္သူတို. နားလည္သေဘာေပါက္မွဳ.၊
လိုက္နာၾက၇န္ အျမဲ ေဟာေျပာ သင္တန္းမ်ား ခ်မွတ္လုပ္ကိုင္ ေပးမွဳ.
အစရွိသည္တို.အား တိုးခ်ဲ.လုပ္ကိုင္သင္.ေနပါျပီျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးလိုသည္။
သူမ်ားႏိုင္ငံတြင္ လမ္းစည္းကမ္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းညႊန္စာအုပ္ကို
စာမ်က္ႏွာ ၁၀၀ နီးပါးထုတ္ထားသည္။ Highway code စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ၄င္အျပင္
ယာဥ္ေမာင္းဆိုင္၇ာ Driving Essential Skills အေ၇းပါေသာ
ယာဥ္ေမာင္းက်ြမ္းက်င္မွဳ.ဆိုင္၇ာ စာအုပ္၊ Driving Instructor Handbook
အေမာင္းသင္ဆ၇ာမ်ားအတြက္ လက္ဆြဲစာအုပ္ အစရွိသည္တို.အျပင္၊ New Driver
Learner တို. ေလ.လာဖတ္ရွု.ၾက၇မည္. လက္ဆြဲစာအုပ္မ်ားလည္း DSA ( Driving
Standards Agency )က ထုတ္ထားေပးသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္းလမ္းဌာန ႏွင္. ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ထိမ္းသိမ္းေ၇း
ဌာနအသီးသီးတို.က ယခုကဲ.သို. စံနစ္က်ေသာ လမ္းစည္းကမ္းဆိုင္၇ာ စာအုပ္မ်ား၊
သီအို၇ီစာအုပ္မ်ား၊ သီအို၇ီ စီဒီမ်ား၊ ဒီဗြီဒီမ်ား အဆီအ၇ီထုတ္လုပ္ျပီး၊
လူထုအား စည္းကမ္းတက် ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လမ္းမ်ားကို
အႏၱ၇ာယ္ကင္းစြာအသံုးခ်ႏို္င္ၾကသလို၊ လမ္းေပၚတြင္ သြားလာေနၾကေသာ၊
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအားလံုးလည္းပဲ၊ ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းမ်ား
လိုက္နာေ၇းအတြက္ Road Traffic Enforcement Law
မ်ားဆိုက္တိုက္လုပ္ကိုင္ေပး၇ဦးမည္ လည္းျဖစ္ေတာ.သည္။ ဒီမိုကေ၇စီႏိုင္ငံ
အစစ္အမွန္ တည္ေထာင္လိုပါလွ်င္၊ စည္းကမ္းသည္ အေျခခံ
ေက်ာရိုးမၾကီးျဖစ္ေတာ.သည္။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ အက်ိဳးရွိေသာ
လုပ္ကိုင္မွဳ.မ်ား၊ တို.ကို ေလ.လာအတုယူျပီး၊ စံနစ္တက်
လုပ္ကိုင္သြားၾကဘို.သည္ မိမိတို.ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳး ေလ်ာ.ပါးမွဳ.မရွိသလို၊
ေခတ္ေ၇ွ.ေျပးႏိုင္ငံမ်ားႏွင္.လည္း၊
၇င္ေဘာင္တမ္းလိုက္ႏိုင္ၾကလိမ္.မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်ေနာ္၇ဲ. ဗဟုသုတ
ဟင္းေလးအိုးၾကီးကို ျမိန္ယွက္စြာ ၇ယူခံစားႏိုင္ၾကပါေစလို. သိသမွ်ကို share
လုပ္ေပးလိုက္ပါသည္။
Credit to myanmartodaynews.com
No comments:
Post a Comment