ကေမာၻဒီးယားကို ျပင္သစ္တုိ႔ ကိုလိုနီအျဖစ္ အုပ္စိုးစဥ္က အဆိုပါ နတ္ဘုရား႐ုပ္တု၏ဦးေခါင္းကို ယူေဆာင္သြားၿပီး ပါရီရွိ ဂီမတ္ျပတိုက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပသထားသည္။ ဂီမတ္သည္ အာရွအႏုပညာလက္ရာမ်ားကို ျပသသည့္
ျပင္သစ္အမ်ိဳးသားျပတိုက္လည္း ျဖစ္သည္။
ဗိႆႏိုးႏွင့္ ရွီဝနတ္ဘုရားမ်ား ေပါင္းစည္းထားဟန္ ထုလုပ္ထားသည့္ ႐ုပ္တုသည္ ရာစုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ ဦးေခါင္းမဲ့အေျခအေနျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္မူ ျပင္သစ္အာဏာပိုင္မ်ားက ၄၇ ကီလိုဂရမ္အေလးခ်ိန္ရွိသည့္ ႐ုပ္တုဦးေခါင္းကို ျပန္လည္ ေပးအပ္သျဖင့္ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္း ျပန္ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ထို႐ုပ္တု ဦးေခါင္းကို ကေမာၻဒီးယားေတာင္ပိုင္း တာကီ႐ိုေဒသရွိ ဖႏြမ္ဒါဘုရားေက်ာင္းမွ ယူေဆာင္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုလိုနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး အက္တနီ ေအမြန္နီယာ ယူေဆာင္သြားသည့္ ႐ုပ္တုဦးေခါင္းကို ၁၈၈၉ ခုႏွစ္က ပါရီရွိ ျပပြဲတစ္ခုတြင္ စတင္ခင္းက်င္း ျပသခဲ့သည္။
ဦးေခါင္းမရွိေတာ့သည့္ ႐ုပ္တုသည္ ကေမာၻဒီးယားၿမိဳ႕ေတာ္ ဖႏြမ္ပင္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနခဲ့ၿပီး ျပင္သစ္ရွိ ႐ုပ္တုဦးေခါင္းႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိမရွိ သတိမထားမိခဲ့ၾကေခ်။ ယခုအခါ ယင္းအပိုင္းအစႏွစ္ခုကို ျပန္ဆက္ၾကည့္သည့္ေနာက္ ပကတိအံဝင္ခြင္က်
ျဖစ္ေနေၾကာင္း ကေမာၻဒီးယား ေန႔စဥ္သတင္းစာက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ကေမာၻဒီးယားအမ်ိဳးသားျပတိုက္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ကြန္ဗီရီယက္ခ္က အဆိုပါ႐ုပ္တုဦးေခါင္း ျပန္လည္ရရွိေရးအတြက္ ၁၀ ႏွစ္မွ် ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “ခမာယဉ္ေက်းမႈ လက္ရာမြန္တစ္ခုကို အခုလို ျပန္လည္ေပါင္းစည္းေပးႏုိင္ခဲ့တာဟာ အရမ္းကိုထူးကဲပါတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။
ကေမာၻဒီးယားသည္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ယဉ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္လက္ရာမ်ားကို ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ျခင္း လံုးဝမျပဳရန္
ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး အစိုးရကလည္း ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ ေရာက္ရွိေနသည့္ ေရွးေဟာင္းလက္ရာမ်ား
ျပန္လည္ယူေဆာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ အေလးအနက္ ပံ့ပိုးကူညီလ်က္ရွိသည္။
7day daily
Credit : http://www.searchmyanmar.com/#content-56395
No comments:
Post a Comment