ကားမ်ားတြင္ ကားအင္ဂ်င္ ႏွင့္ တကြ ကားအစိတ္အပိုင္းမ်ား
ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ရိွလွ်င္ သတိေပးေသာ သတိေပးသေကၤတမ်ားကို ကား Dashboard တြင္
တပ္ဆင္ထားၾကပါသည္။ ထို သတိေပး သကၤေတမ်ားကို အေရးတယူလိုက္နာ၍
ကားအားျပဳျပင္ထိန္းသိန္းမႈ ျပဳလုပ္လွ်င္ ကားပ်က္စီးျခင္း ႏွင့္
ကားမေတာ္တဆျဖစ္ျခင္းမ်ားကို အခ်ိန္မီ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေပမည္။
သာမန္အခ်န္တြင္ သတိေပးစနစ္ သေကၤတမ်ားသည္ မီးလင္းမသေပးျခင္းမရိွဘဲ၊ ကားတြင္
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ တစ္ခုခုရိွလွ်င္ Dashboard ၌ သတိေပးအခ်က္ျပမီးမ်ားလင္းလာမည္
ျဖစ္သည္။ မီးလင္းလ်က္ သတိေပးလာသည့္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္အလိုက္ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူ
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းသင့္ၾကေပသည္။ ကားမေမာင္းမီ ႏွင့္ ေမာင္းေနစဥ္အတြင္း
သတိေပး သေကၤတမ်ား မိမိကား Dashboard တြင္ လင္းေနမေန သတိထားၾကည့္သင့္ပါသည္။
သတိေပး သေကၤတမ်ားကို မီးလင္းအခ်က္ေပးလာလွ်င္ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္
ျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ရန္ အေရးႀကီးမႀကီး သိရိွေစရန္ ေအာက္တြင္ ဗဟုသုတအျဖစ္
ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
အထက္ပါ သေကၤတပါ မီးလင္းလာျခင္းမွာ ကားေနာက္ပိုင္း မီးလင္းေနျခင္းကို
ေဖာ္ျပေသာ သတိေပးသေကၤတျဖစ္ပါသည္။ ကားေမာင္သူမွ ထိုမီးအား
ဖြင့္ထားျခင္းေၾကာင့္ လင္းလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မလိုအပ္ဘဲ ဖြင့္ထားမိလွ်င္
ပိတ္ရန္ လိုအပ္သည္။
အထက္ပါ သေကၤတသည္ ကားေမာင္းေနခ်ိန္၌ ထိုင္ခံုခါးပတ္ ပတ္ထားမႈ မရိွလွ်င္
သတိေပးသည့္ သေကၤတျဖစ္ပါသည္။ ထိုင္ခံုခါးပတ္ကို ပတ္လိုက္လွ်င္
မီးမွိတ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
အထက္ပါသေကၤတမီးလင္းလာျခင္းသည္ ဘရိတ္ဆီနည္းေနျခင္း၊ ဘရိတ္ဆီယိုေနျခင္း၊
ဘရိတ္လိုင္နင္ စားသြားသျဖင့္ လဲလွယ္ရန္လိုအပ္ျခင္း၊ ပါတ္ကင္ဘရိတ္မိေနျခင္း
စသည္တို႔အထဲမွာ တစ္ခုခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း သတိေပးေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ပါတ္ကင္ဘရိတ္ကို ျဖဳတ္ၾကည့္ပါ မီးမွိတ္သြားလွ်င္
အျခားခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မရိွပါ။ သတိေပးမီးဆက္လက္ ျပေနလွ်င္ ကၽြမ္းက်င္သူကို
ေခၚယူ၍ စစ္ေဆးျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ကားေမာင္ေနစဥ္
အရိွန္သတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ဘရိတ္ဖမ္းႏိုင္ျခင္း မရိွဘဲ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ရန္
အလားအလာ ရိွေနပါသည္။
အထက္ပါ သေကၤတမီးလင္းလာျခင္းမွာ ကားအင္ဂ်င္ အပူလြန္ေနျခင္းကို
ျပသေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကားကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ရန္ လိုအပ္ၿပီး
အင္ဂ်င္ေအးသြားေစရန္ ကားအတြင္းပိုင္း အပူေပးစနစ္ကို ဖြင့္ျခင္း သို႔မဟုတ္
ကားအင္ဂ်င္ေအးသြားေစရန္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ထိ စက္သတ္အနားေပးထားျခင္း
သို႔မဟုတ္ ကၽြမ္းက်င္သူကို ေခၚယူစစ္ေဆးျပဳျပင္ခ်င္းကို ခ်က္ခ်င္းလုပ္ရန္
လိုအပ္ပါသည္။ ထိုသို႔မဟုတ္လွ်င္ ကားအင္ဂ်င္ပ်က္စီးျခင္း၊ ကားမီးေလာင္ျခင္း
စသည္တို႔ ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ သေကၤတ မီးလင္းေနျခင္းမွာ အသက္ကယ္ေလအိတ္ကို
ပိတ္ထားမိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကားမေတာ္တဆမႈျဖစ္လွ်င္ ကာကြယ္ႏိုင္မႈ
ရိွေစရန္ အသက္ကယ္ေလအိတ္စနစ္ကို ဖြင့္ထားလိုက္လွ်င္ သတိေပးမီး မွိတ္သြားမည္
ျဖစ္သည္။
အထက္ပါသေကၤတမီးလင္းလာျခင္းမွာ ကားဘက္ထရီစနစ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းေနျခင္းကို
ေဖာ္ျပပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ ေမာင္းနင္လွ်င္ လမ္းတြင္
ရုတ္တရက္ကားထိုးရပ္ျခင္း စသည့္ အခက္မ်ားျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါသည္။ ကားၾကပ္ရာ
လမ္းမေပၚတြင္ ရပ္သြားျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပြားႏို္င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထို
သတိေပးမီးလင္းလာလွ်င္ ကၽြမ္းက်င္သူကို ေခၚယူၿပီး
ခ်က္ခ်င္းစစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္သည္။
အထက္ပါ သတိေပးမီးလင္းလာျခင္းမွာ ကားေမာင္သူက ကားစက္ႏိႈးၿပီးစအခ်ိန္တြင္
ကားတံခါးမ်ား အံက်ေအာင္ ပိတ္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း သတိေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ကားတံခါးမ်ားကို ေသခ်ာစစ္ေဆးၿပီး အံက်ေအာင္ ပိတ္လိုက္လွ်င္ အထက္ပါသတိေပးမီး
မွိတ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
အထက္ပါ သတိေပးသေကၤတသည္ အျခားယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားအား မိမိကားေၾကာင့္ အႏၱရာယ္မျဖစ္ေစရန္
ကားေမာင္သူက သတိေပးအခ်က္ျပစနစ္ဖြင့္ထားျခင္းကို ေဖာ္ျပသည္။ ကားေမာင္သူ ပိတ္လိုက္လွ်င္ သတိေပး သေကၤတမွိတ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
အထက္ပါသေကၤတ မီးလင္းလာျခင္းမွာ ေခ်ာဆီ (အင္ဂ်င္ဝိုင္) ဖိအား
ေလ်ာ့နည္းေနျခင္း၊ သတ္မွတ္ထားေသာ အတိုင္းအတာပမာဏအထိ မရိွျခင္းတို႔ကို
ေဖာ္ျပေနသည္။ ကားအားခ်က္ခ်င္းရပ္ကာ စစ္ေဆးၿပီး ေခ်ာဆီေလ်ာ့နည္းေနလွ်င္
ေခ်ာဆီ ျဖည့္ျခင္း ခ်က္ခ်င္းလုပ္ရန္လိုသည္။ ေခ်ာဆီသည္ သတ္မွတ္ထားေသာ
ပမာဏအထိ ရိွေသာ္လည္း သတိေပးမီးဆက္လက္ လင္းေနလွ်င္
ေခ်ာဆီစနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းေနၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကၽြမ္းက်င္သူကို ေခၚကာ
ခ်က္ခ်င္းျပဳျပင္သင့္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ကားအင္ဂ်င္တြင္ ႀကီးမားေသာ
ပ်က္စီးမႈ ျဖစ္ႏိုင္သည္။
အထက္ပါ သတိေပးသေကၤတမီးလင္းလာျခင္းမွာ ABS (Anti-Lock Brakes)
စနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းေနသည္ဟု သတိေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘရိတ္ဖမ္းျခင္းကို
လုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ႐ုတ္တရက္ ဘရိတ္အုပ္ျခင္းမ်ားတြင္ ထိန္းသိမ္းေမာင္းနင္ရန္
အခက္အခဲ ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ပါ သေကၤတမီးလင္းလာလွ်င္
အခ်ိန္ရပါက ကၽြမ္းက်င္သူႏွင့္ စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္သည္။
အထက္ပါ သတိေပးသေကၤတမီးလင္းလာျခင္းမွာ
အင္ဂ်င္ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းလာျခင္းကို ေဖာ္ျပသည္။
ညစ္ညမ္းဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထုတ္လႊတ္လာျခင္း၊ ကားမဆြဲေတာ့ျခင္းစသည့္ျပစ္ခ်က္မ်ား
ျဖစ္လာမည္။ ကၽြမ္းက်င္သူႏွင့္ စစ္ေဆးၿပီး ျပဳျပင္သင့္သည္။
အထက္ပါသေကၤတ မီလင္းလာျခင္းမွာ သတိေပးစနစ္တြင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ တစ္ခုခု
ျဖစ္ေနေၾကာင္းကို ျပသသည္။ အျခားအေရးႀကီး သတိေပးမႈမ်ားကို
ျမင္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ကၽြမ္းက်င္သူျဖင့္ စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္သည္။
ကားဘီးေလေလ်ာ့/မ်ား ေနလွ်င္ အထက္ပါသေကၤတမီးလင္းလာမည္ ျဖစ္သည္။ ကားဘီးကို
စစ္ေဆးၿပီး ေလေပါင္ခ်ိန္ၿပီး ျဖည့္ျခင္း ေလ်ာ့ျခင္း လိုသလို ျပဳလုပ္ဖို႔
လိုသည္။ ထိုသို႔ မျပဳလုပ္ပါက တာယာပ်က္စီးျခင္း၊ ေပါက္ကြဲထြက္ျခင္းမ်ား
ျဖစ္ႏိုင္သည္။
အထက္ပါ သေကၤတမီးလင္းလာပါက ကား၌တပ္ဆင္ထားေသာ မီးလံုးမ်ားတြင္ ျပစ္ခ်က္
တစံုတရာ ရိွေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနသည္။ စစ္ေဆးၿပီး ျပဳျပင္သင့္သည့္
သို႔မဟုတ္ပါက ေကြ႕ရန္အခ်က္ျပမီး မလင္းျခင္း၊ ညအခါမီးမလင္းျခင္း စသည့္
အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ အႏၱရာယ္ျဖင့္ ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္သည္။
အထက္ပါ သေကၤတ သည္ ကားေမာင္းသူမွ ကားေနာက္ပိုင္းရိွ မွန္အား ေရေငြ႕ကပ္ကာ အျမင္မႈန္ဝါးျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ Rear Window Defrost
ခလုတ္ကို ႏွိပ္လွ်င္ လင္းလာမည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္မွန္ ေရမႈန္မ်ားကင္းၿပီး
ၾကည္လင္ျပတ္သားလာပါက မလိုအပ္ဘဲ ကားဘက္ထရီအစားသက္သာေစရန္ ျပန္ပိတ္သင့္သည္။
ကေလးမ်ားအတြက္ Child Safety Lock
မခ်ရေသးလွ်င္ သတိေပးသည့္ သေကၤတျဖစ္သည္။ Lock ခ်ၿပီးလွ်င္ ျပန္မွိတ္သြားမည္
ျဖစ္သည္။ ကေလးမ်ား လံုၿခံဳေဘးကင္းစြာ စီးနင္းလိုက္ပါႏိုင္ေစရန္အတြက္
ဤမီးကိုလည္း လင္ေနမေန အၿမဲစစ္ေဆးသင့္ပါသည္။
အထက္ပါ သေကၤတ သည္ ကားေမာင္းသူမွ ကားေရွ႕မွန္အား ေရေငြ႕ကပ္ကာ
အျမင္မႈန္ဝါးျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ ေရွ႕မွန္ Defrost ခလုတ္ကို
ႏွိပ္လွ်င္ လင္းလာမည္ျဖစ္သည္။ ေရွ႕မွန္ ေရမႈန္မ်ားကင္းၿပီး
ၾကည္လင္ျပတ္သားလာပါက မလိုအပ္ဘဲ ကားဘက္ထရီအစားသက္သာေစရန္ ျပန္ပိတ္သင့္သည္။
အထက္ပါ သေကၤတသည္ အင္ဂ်င္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းေသာအခါတြင္
လင္းလာမည္ျဖစ္သည္။ အင္ဂ်င္ကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္သူကို ေခၚကာ
စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္သည္။
အထက္ပါသေကၤတမီးလင္းလာပါက ကားဘီးမ်ား ေခ်ာ္ေနေသာအခါတြင္ ေပၚလာမည္ျဖစ္သည္။
ကားေမာင္သူသည္ သတိထားၿပီး ေမာင္းႏွင္ရန္ လိုအပ္သည္။ လမ္းေခ်ာေနေသာ
အေနအထားမရိွသည့္ အေျခအေနတြင္ ABS သတိေပးသေကၤတ ႏွင့္ တြဲလ်က္လင္းလာပါက
Tracking Control စနစ္ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည့္အတြက္ စစ္ေဆးျပဳျပင္သင့္သည္။
အထက္ပါ သေကၤတသည့္ ကားစက္ႏိႈးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေပၚလာပါက Electronic Throttle Control စနစ္ အလုပ္မလုပ္ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြမ္းက်င္သူႏွင့္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ရမည္။
အထက္ပါ သေကၤတ သို႔မဟုတ္ 4WD မီးလင္းသတိေပးေနပါက ယာဥ္ရိွ ဘီးအားလံုးက
ယာဥ္ကို Drive လုပ္ေနသည္ကို သတိေပးျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းၾကမ္း၊
စိုစြတ္၍ေခ်ာ္ႏိုင္ေသာလမ္း၊ ေတာင္တက္ခရီး စသည္တို႕ မဟုတ္ပါက AWD သို႔မဟုတ္
4WD ကို ေလာင္စာအစားသက္သာေစရန္ အတြက္ ျဖဳတ္ (Disengage ) ထားသင့္သည္။
အထက္ပါသတိေပးမီးလင္းလာပါက ေလာင္စာကုန္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေလာင္စာ ခ်က္ခ်င္း ျဖည့္ရန္ လိုအပ္သည္။
အထက္ပါသတိေပးမီးသည့္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ယာဥ္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားေလ့ရိွသည္။
အင္ဂ်င္ကို စက္မႏိႈးမီ ထိုသတိေပးမီးလင္းေနပါက အင္ဂ်င္ကို စက္ႏိႈးႏိုင္သည့္
အပူခ်ိန္ေရာက္လာရန္ Glow Plug
Button ကို ႏွိပ္ၿပီး အပူေပးရန္ လိုအပ္သည္။ ထိုသတိေပးမီး မွိတ္သြားမွသာ
အင္ဂ်င္ကို ႏိႈးရမည္။ ထိုသို႔မလုပ္ဘဲ စက္ႏိႈးပါက ဘက္ထရီအားကုန္ၿပီး
ကားစက္ႏိႈးမရဘဲ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
အထက္ပါ သေကၤတမွာ ယာဥ္ကိုေကြ႕လိုေသာ အခါတြင္ ယာဥ္ေမာင္းသူက မိမိေကြ႕လိုေသာ
ဘက္လို႔ ညႊန္ျပလိုေသာအခါသံုးသည္။ ေကြ႕ၿပီးလွ်င္ ျပန္ပိတ္သင့္သည္။
ကားေရွ႕မီးထြန္းေသာအခါတြင္ ေပၚလာမည္ ျဖစ္သည္။ မလိုအပ္ပါက ပိတ္ထားသင့္သည္။
No comments:
Post a Comment